ریزش کوه تبریز را تهدید می‌کند/ وضعیت ناگوار ۱۰۰ خانوار در شهرک باغمیشه کوه فرو ریخته
ریزش کوه تبریز را تهدید می‌کند/ وضعیت ناگوار ۱۰۰ خانوار در شهرک باغمیشه کوه فرو ریخته
عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه هفته گذشته در شهرک باغمیشه کوه فرو ریخته و هم اکنون صد خانوار در شرایط ناگواری قرار بگیرند، گفت: این خطر برخی از مناطق تبریز نیز تهدید می‌کند و نباید از آن به سادگی رد شویم.

به گزارش شمس، در تذکر سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز موضوعاتی همچون نبود دستگاه رادیو تراپی، شرایط نامساعد معلمان و مدارس، حذف تبصره ۲۷ مرتبط با قالیبافان و… مطرح شد.

نایب رئیس شورای شهر تبریز در تذکری از تعلل دستگاه های مسئول در ارتباط با خرید دستگاه رادیو تراپی انتقاد کرد.

سونیا اندیش با ذکر این نکته که شهر تبریز به قطب درمان در منطقه شمال‌غرب کشور تبدیل شده است، به وضعیت نامساعد بیماران سرطانی در این شهر پرداخت.

وی وجود تنها دو دستگاه رادیوتراپی در استان را که پاسخگویی نیاز بیماران سرطانی در منطقه نیست را نقطه تاریکی برای شهر دانست و افزود: متاسفانه بی توجهی وزارت بهداشت، استانداری و نمایندگان مجلس امکان تهیه دستگاه جدید را برای استان با مشکل مواجه کرده است.

عضو شورای شهر تبریز با وجود این دو دستگاه فعلی و مشکلاتی که گاه برای این دستگاه‌ها پیش می‌آید و زمان مورد نیاز برای اورحال آنها، نوبت‌های درمان بیماران سرطانی به بیش از ۳ ماه افزایش یافته است که گاه شاهد هستیم، طول عمر این بیماران کمتر از زمان رسیدن نوبت درمان آنها می‌گردد.

اندیش از نمایندگان مجلس خواست در آستانه انتخابات مجلس نسبت به این کم کاری توضیح دهند و سریعا نسبت به رفع این نقیصه اقدام نمایند.

غلامحسین مسعودی ریحان دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در تذکری دیگر گفت: بازگشایی مدارس با تعطیلی شورا همراه بود، به همین دلیل صحبتی در این خصوص نشد.

وی تاکید کرد: سرانه مدارس بسیار کم و‌ پایین بوده بطوریکه برخی مدارس قدرت خرید یک برگ کاغذ را ندارند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: هیچ کودکی نباید از آموزش محروم باشند اما آموزش پرورش ما طبقاتی شده است، خواهش می‌کنم در این مورد صحبتهای مفصلی انجام شود.

فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه با گفت: وضعیت برخی مدارس در تبریز فاجعه بار است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: بسیاری از مدارس در تبریز هستند که نیازمند کمک‌های مالی هستند.

وی در تذکری دیگر اظهار داشت: هفته گذشته در شهرک باغمیشه کوه فرو ریخته و هم اکنون صد خانوار در شرایط ناگواری قرار بگیرند.

بابایی اقدم اضافه کرد: این خطر برخی از مناطق تبریز نیز تهدید می‌کند و نباید از آن به سادگی رد شویم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از تذکرات خود اضافه کرد: تبصره ۲۷ مرتبط با وضعیت قالیبافان در نسخه نهایی حذف شده است که در رسیدگی برای بازگشت این تبصره هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.