رحمانی مانند ناخدای قهرمان بازار خودرو را کنترل کرد/ در اهلیت یونس ژائله شکی نداریم
رحمانی مانند ناخدای قهرمان بازار خودرو را کنترل کرد/ در اهلیت یونس ژائله شکی نداریم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید وزیر صنعت، معدن و تجارت همانند ناخدایی قهرمان بازار خودرو را در شرایطی دشوار کنترل کرد.

«معصومه آقاپور» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: بنده مخالف استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هستم چراکه این کار در شرایط فعلی کشور، سمی برای کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: باید در شرایط فعلی تلاش کنیم با تکیه بر پتانسیل‌های موجود کشور، بهره وری را افزایش دهیم و رونق اقتصادی را منجر شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه رضا رحمانی وزارت صنعت را همزمان با یکسری نابسامانی، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی تحویل گرفت، توضیح داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت عمکلرد خوبی از خود تاکنون نشان داده به طوری که توانست به عنوان یک ناخدای قهرمان بازار خودرو را کنترل کند و بنگاه‌های اقتصادی را نجات دهد.

وی ابراز داشت: رحمانی همچنین از سفرهای مکرر به استان آذربایجان‌شرقی غافل نمانده و دیدگاه خوبی نسبت به رونق تولید داخلی و شرکت های دانش بنیان دارد؛ بنابراین استیضاح وی در شرایط کنونی اقدام صحیحی نیست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نتایج تحقیق و تفحص درباره نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان به کجا رسید، تصریح کرد: گزارش نهایی این تحقیق و تفحص تاکنون به مجلس ارائه نشده و منتظر گزارش نهایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص این طرح با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، معضلاتی در این مورد وجود دارد، گفت: از سوی دیگر، تنها راه نجات کشور، کوچک سازی و کاهش تصدی گری دولت است.

آقاپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجموعه کشت و صنعت مغان را ارزان واگذار کرده‌اند، متذکر شد: آقای ژائله، بارها اهلیت خود را ثابت کرده و نشان داده در بخش خصوصی می‌تواند باعث ایجاد رونق اقتصادی شود و بی‌شک در اهلیت وی برای این کار، شکی نیست.

وی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری از سوی سازمان خصوصی سازی انجام شده و یونس ژائله نیز در قیمت‌گذاری نقشی نداشته است؛ اگر هم سازمانی تخلف کند، نباید انگشت اتهام به سوی آقای ژائله باشد.

انتهای پیام/