راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی
راه اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی
موقری از راه‌اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش شمس، احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان با بیان اینکه بحث ساخت و ساز‌های غیر مجاز شهری، روستایی و کشاورزی به یکی از چالش‌های روز در جامعه تبدیل شده است، اظهار داشت: علیرغم تلاش‌های انجام شده برای پیشگیری از این موضوع نتوانسته‌ایم در بحث رصد و پایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز و برخورد به موقع با آن به نتیجه مطلوبی برسیم و متخلفان بدون هیچ محابایی تخلفات خود را هر زمان که بخواهند انجام می‌دهند.

وی افزود: باید با به روز آوری اطلاعات و چگونگی برخورد با این پدیده ضمن ارائه راهکار‌های مناسب به یک نظریه اجماعی رسیده و بر اساس آن نظر طبق اختیارات قانونی عمل شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه به دنبال ساخت و ساز‌های غیرمجاز، ارائه خدمات توسط ادارات خدمات‌رسان به این امر، ظاهری موجه می‌دهد و به عبارتی اقدامات ادارات خدمات رسان تبدیل به مکمل ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده اند، هرچند این ادارات برای اقدامات خود توجیهاتی دارند، اما عملاً اتفاقاتی می‌افتد که به گسترش ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌انجامد.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز، مقرر است سامانه‌ای تحت عنوان پایش ساخت و ساز‌های غیر مجاز با همکاری سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح (سامانه سپاس) راه اندازی شود تا بر اساس داده‌های مکان محور و نقشه‌ها و تصاویری ماهواره‌ای به روز که ارائه می‌دهند بتوان در رابطه با موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدامات موثری با مشارکت تمام دستگاه‌های ذی مدخل جمع بندی و عملیاتی کرد.

موقری خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات لازم بر اساس نقشه‌های ارائه شده توسط سامانه پایش ساخت و ساز‌های غیر مجاز، مکمل‌های لازم اقدامات قضایی در برخورد با متخلفین در قالب ترک فعل پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: اگر در مجموعه‌ای فردی به هر دلیلی در قبال اطلاعات ارائه شده به تکالیف قانونی خود عمل نکند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع دخالت مستقیم و غیر مستقیم دهیاری‌ها در ساخت و ساز‌های غیر مجاز، هشدار داد: در صورت مشاهده و گزارش‌های ارائه شده ضمن تشکیل پرونده قضایی بر اساس قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/