سامانه سجام؛ بستر دریافت گزارش مردم از تخلفات انتخاباتی
سامانه سجام؛ بستر دریافت گزارش مردم از تخلفات انتخاباتی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی از ۲ هزار و ۵۰۰ فقره گزارش مردم از انواع تخلف به دادگستری استان در سامانه سجام خبر داد.

به گزارش شمس؛ احمد موقری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه در حقیقت حلقه واسط بین دستگاه قضائی و آحاد مردم است که می تواند بسیاری از گره ها و مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حل و فصل کند.

وی یکی از بارزترین نمونه های اخیر گزارش های مردمی از طریق سامانه سجام را مربوط به تخلات مالی یکی از بانک های استان اعلام کرد که با پیگیری های دستگاه قضائی یکهزار میلیارد ریال به بت المال بازگردانده شد.

موقری خروجی بهره مندی آحاد مردم از سجام را بسیار مهم و تاثیرگذار برای دستگاه قضائی عنوان کرد و یادآور شد: این سامانه یکی از بهترین و بزرگترین بسترهای همگرایی و تعامل سازنده بین دادگستری های سراسر کشور با مردم است که در ایجاد امنیت روانی جامعه بسیار تعیین کننده است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه سجام ظرفیت بسیار بزرگی در راستای پیشگیری از وقوع و برخورد با جرایم و تخلفات است، یادآور شد: این سامانه باید از طریق رسانه‌ها و جامعه خبری در بین افکار عمومی به خوبی تبیین و معرفی شود.

موقری سامانه سجام را دربرگیرنده تمام موضوعات و مسایل جامعه که به نوعی با دستگاه قضائی ارتباط دارد، دانست و ادامه داد: در این راستا و با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات و برای رصد و پایش فضای انتخاباتی، سامانه سجام آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخلفات انتخاباتی است.

وی پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخابات در راستای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات را یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی عنوان و اظهار کرد: در این راستا باید تمامی اقدامات و اخبار انتخاباتی مورد رصد و پایش قرار گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شود که در این میان گزارش های مردمی از طریق سامانه سجام می تواند نقش مهمی را ایفا کند.

موقری گفت: شهروندان می‌توانند دیده بانان دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باشند و باید اذعان کرد که خروجی این سامانه برای قوه بسیار مفید بوده است.

  • منبع خبر : ایرنا