دستگیری سارقان و کشف ماینرهای غیرمجاز در مراغه
دستگیری سارقان و کشف ماینرهای غیرمجاز در مراغه
فرمانده انتظامی مراغه از کشف باند سارقان خانه باغ‌ها و اماکن خصوصی، کشف وسایل نقلیه سرقتی و نیز ماینرهای غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان خبرداد.

به گزارش شمس، سرهنگ رمضان اللهوردیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان  در راستای اجرای طرح مقابله با سارقین وسایط نقلیه، با اقدامات اطلاعاتی و فنی و با گشت زنی های هدفمند و هوشمندانه پنج سارق وسیله نقلیه را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازجویی های فنی و تخصصی و با ارایه مستندات، سارقان به ارتکاب سرقت یک دستگاه سرقت خودرو وانت پیکان و سه دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند و وسایط نقلیه مسروقه نیز از مخفیگاه متهمان کشف و پس از احراز هویت به مالباختگان تحویل شد.

باند سارقان خانه باغ ها و اماکن خصوصی در مراغه متلاشی شد 

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از متلاشی شدن اعضای یک باند ۶ نفره سرقت از خانه باغ ها و اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

اللهوردیان افزود: در پی گزارشات متعدد مبنی بر سرقت از اماکن خصوص و خانه باغ ها در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس نیز با انجام تحقیقات گسترده شبانه روزی و بکار گیری شیوه های خاص پلیسی موفق به شناسایی محل تردد سارقان حرفه ای شده و  با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی ۶ سارق حرفه ای را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: سارقان در بازجویی های صورت گرفته تاکنون به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوص، خانه باغ ها و داخل خودرو اعتراف و از مخفیگاه اقلام قابل توجهی اقلام مسروقه کشف شد.

وی با بیان اینکه اموال مسروقه پس از شناسایی به مال باختگان بازگردانده شد اضافه کرد:  متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۵۷ دستگاه ماینر قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف محموله ماینر غیر مجاز قاچاق  در این شهرستان توسط پلیس خبر داد.

سرهنگ اللهوردیان  افزود: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی و کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودررو مذکور تعداد ۱۲ دستگاه ماینر خارجی غیر مجاز که فاقد هرگونه مدارک مثبته بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش این محموله را  ۷۰ میلیون تومان برآورد کرده اند اضافه کرد: شهروندان موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

اللهوردیان افزود: همپنین در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در سه محل مختلف  در کارگاه های حاشیه شهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه خداجو قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی به همراه ماموران پاسگاه خداجو پس از هماهنگی های لازم قضایی در سه عملیات مجزا از کارگاه های شناسایی شده تعداد ۴۵ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه  کارشناسان، ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را  ۵۳۰ میلیون تومان اعلام کرده اند افزود: در این رابطه چهار نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه تاکید کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا