دانش آموز آذربایجان‌شرقی مدال طلای مسابقات بین‌المللی چین را به دست آورد
دانش آموز آذربایجان‌شرقی مدال طلای مسابقات بین‌المللی چین را به دست آورد
امیرحسین ساعدی بهروز از مرکز استعدادهای درخشان علامه طباطبایی بناب موفق به کسب مقام اول مسابقات بین المللی برترین سازنده "best maker" از کشور چین شد.

به گزارش شمس، اردوی علمی کمربند و جاده چین با حضور ۵ دانش آموز(۳پسرو۲دختر) از جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی و همراهی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش از ۲ تا ۸ مهر سال ۹۸ در شهر نامینگ چین و با شرکت دانش آموزان منتخب ( مسلط به زبان انگلیسی و دارای سطح علمی بالا و بین سنین ۱۳ تا ۱۵ سال ) از ۴۳ کشور جهان برگزار شد.

این اردوی بین المللی، با هدف تقویت ارتباط و تعامل علمی و فرهنگی میان کشور چین و دیگر کشورها و برانگیختن روح نوآوری، خلاقیت و شکوفایی در میان نسل جوان برگزار شده است.

جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در اردوی علمی و کارگاه آموزشی کمربند و جاده چین شرکت کرد.

در این اردو ۸ کارگاه آموزشی در زمینه زبان‌های هوشمند، پرینت سه‌بعدی، برش لیزر، طراحی لباس، شیمی رنگارنگ، جهان سلولی رنگارنگ، حقیقت مجازی و ساخت ویدئوی دیجیتال ویژه دانش‌آموزان برگزار شد.

این اردو به میزبانی دپارتمان همکاری بین‌المللی، وزارت علوم و فناوری جمهوری خلق چین، انجمن علوم و فناوری چین مرکز علمی کودکان و نوجوانان CAST، انجمن مدرسان علوم کودکان چین و انجمن علوم و فناوری جانگ کینگ برگزار شد.

در این دوره دانش آموزان کلمبیا، سودان، چین، آذربایجان، استرالیا، ایران، عمان، اندونزی، کنیا، ویتنام، تونس، پاکستان، سنگاپور، میانمار، تایلند، مالزی، هند و فیلیپین حضور داشتند .