حیدربابا گواه عشق شهریار به آذربایجان است
حیدربابا گواه عشق شهریار به آذربایجان است
امام جمعه تبریز گفت: استاد شهریار عشق وافر به سرزمین مادری یعنی آذربایجان داشت که منجر به خلق شاهکار ادبی حیدربابا شده است.

به گزارش شمس، «حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار اظهار داشت: بدون تردید استاد شهریار جزو نوابغ معاصر ایران است که توانست شیوه‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مطرح و ارائه کند.

وی افزود: استاد شهریار شاعری منحصربفرد است و هر انسان منصفی با هر نگرشی به جامعیت او اذعان دارد و نوآوری وی را می‌پذیرد. شهریار از لحاظ مردمی بودن و فخامت زبان و زیستن با انقلاب نمونه‌ی بی‌نظیری بود. وی زمانی بر سرودن غزل اصرار داشت که همه معنقد بودند دوران سرودن غزل پایان یافته اما وی با تصویرگرایی و روش نوین مکتب و راهی را ایجاد کرد و به محبوبیت رسید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ماست و کمتر کسی است که بیتی یا مصرعی از شهریار در ذهنش ماندگار نشده باشد، تصریح کرد: همه او را می‌شناسند و با شعرهای او زیسته و ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی یکی از مهمترین حوادث دوران زندگی استاد شهریار را وقوع انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: انقلابیون اشعار این شاعر شهیر را که متضمن اعتراض به حکومت فاسد گذشته بود بر کاغذ زر می‌نوشتند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم یادآور شد: دینداری و ولایت‌مداری شهریار بی‌مثال است و شعر “علی ای همای رحمت” وی تنها یکی از آثاری است که ارادت او را به اهل بیت عصمت و طهارت متجلی می سازد.

وی افزوذ: شهریار با وقوع جنگ نیز ساکت ننشست و بخشی از آثار برجا مانده از این شاعر شهیر، تاریخ جنگ را به زبان شعر تبیین می‌نماید. او عشق وافر به سرزمین مادری یعنی آذربایجان داشت که منجر به خلق شاهکار ادبی حیدربابا شده است.

انتهای پیام/