حضرت‌پور: دوری از اعتدال به تعلیم و تربیت ضربه می‌زند/ چرا برای آموزش زبان‌های مادری اقدامی نمی‌شود؟
حضرت‌پور: دوری از اعتدال به تعلیم و تربیت ضربه می‌زند/ چرا برای آموزش زبان‌های مادری اقدامی نمی‌شود؟
نماینده ارومیه با انتقاد از طرح بسندگی زبان‌ فارسی به‌عنوان ملاک در زمان سنجش ورود کودکان به دبستان، آن را اقدامی افراطی و به‌دور از عدالت آموزشی خواند.

به گزارش شمس، روح‌الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به اقدامات شائبه‌برانگیز معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: خانم رضوان حکیم‌زاده از زمان تصدی امور در راستای توقف و یا بازسازی پاره‌ای از طرح‌های چالش برانگیز و احتمالا غیرعلمی گام‌های رو به پیشرفتی را طی نموده‌اند و از اسناد بالا دستی چون سند تحول بنیادین و زیر مجموعه‌های آن و از همه مهم‌تر از بیانات و منویات گوهر بار مقام معظم رهبری بهره‌مند شده‌اند که جای هیچ شک و تردیدی نیست.

وی افزود: معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه آموزش و پرورش با سرعت تمام در زمینه تحولات، انقلابی تلاش می‌کنند اما شتاب بیش از حد و دوری از اعتدال و همه جانبه نگری، لطمات جبران ناپذیری را در عرصه تعلیم و تربیت و به تبع آن فرهنگ و باورهای مردم ایجاد کرده و پیامدهای منفی سیاسی به بار خواهد آورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم با بیان اینکه در مصاحبه اخیر حکیم‌زاده رگه‌هایی از بی عدالتی و دوری جستن از مبانی علمی و قانونی مشهود می‌باشد، یادآور شد: حکیم‌زاده به عنوان فردی حرفه‌ای و صاحب‌نظر در کدامین مصاحبه و عمل، به ایجاد کارگروه‌های تخصصی، نسبت به ارتقا و آموزش زبان‌های مادری که از اصول بی‌بدیل قانون اساسی و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب می‌باشد، اشاره داشته است؟

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای در جریان دیدار با گروهی از خانواده‌ای محترم شاهد، فرمایشی پدرانه به مادری ترک زبان با تاکید بر یاددهی و یادگیری زبان ترکی را نیز داشته‌اند؛ معاون آموزشی که از محققان صاحب نام و جالب اینکه مترجم کتاب ( آموزش نژادپرستی در برنامه‌های درسی اسرائیل ) غاصب هستند، باید این اعتراض ترک‌زبانان را فهم و درک کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان تاکید کرد: باید کارگروه‌های تخصصی و عملیاتی، جهت تبیین و تولید برنامه‌های آموزش زبان‌های مادری را در راستای حرمت به مفاهیم اعتقادی عدالت آموزشی در مدارس برای سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ تشکیل و اجرایی گردد.

گزارش شمس می‌افزاید بنابر اظهارات رضوان حکیم‌زاده کارگروهی پیشنهاد شده تا بسندگی زبانی را به عنوان ملاک در زمان سنجش آغازین ورود کودکان به دبستان و … را کار کنند تا در این زمینه زبان فارسی را به عنوان معیار سنجش سلامتی در کنار سایر مولفه ها مد نظر قرار بدهند.

انتهای پیام/