اخذ شهریه در مدارس دولتی تخطی از قانون اساسی است/ از عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان راضی‌ام
اخذ شهریه در مدارس دولتی تخطی از قانون اساسی است/ از عملکرد مدیرکل آموزش و پرورش استان راضی‌ام
پورمحمدی اخذ شهریه در مدارس دولتی را تخطی از قانون اساسی خواند و گفت: با میرانی که تخلف می‌کنند بالاجبار شهریه می‌خواهند برخورد می‌شود.

به گزارش شمس، «محمدرضا پورمحمدی» در گروه تلگرامی گفتمان روز رجال تبریز در واکنش به انتقادات اهالی فرهنگ و رسانه از وضعیت نابسامان آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: طبق قانون اساسی آموزش در مدارس دولتی رایگان است و ما بر اجرای این اصل تاکید داریم.

وی افزود: مدیرانی که بالاجبار از والدین دانش‌آموز شهریه می‌گیرند و می‌گویند اگر پول ندهید کارنامه نمی‌دهیم و یا ثبت‌نام نمی‌کنیم به شدت از قانون اساسی تخطی می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در عین حال مدیرانی که نمی‌توانند خودیاری و همیاری داشته باشند و با اولیا متمول جهت حمایت ارتباط بگیرند اصلا مدیر نیستند! تصریح کرد: بالاخره از بین ۵۰۰ دانش‌آموز ۲۰۰ تن اولیا متمکن دارند که می‌توانند به صورت اختیاری کمک مالی کنند.

وی بیان داشت: اینکه مدیری بالاجبار از خانواده‌ای پول بگیرد و والدین را پیش دانش‌آموز شرمنده کند پسندیده نیست، قبلا برخورد کرده‌ایم و اکنون نیز برخورد می‌کنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تغییر می‌یابد، عنوان کرد: تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش استان در دستور کار نیست و بنده از عملکرد مدیرکل این نهاد رضایت دارم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان تمرین مدیریتی نیست و در اواخر دولت‌ها تغییر مدیران مفهومی ندارد، خاطرنشان ساخت: چنانچه نابسامانی‌هایی در این حوزه وجود دارد حتما نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/