حاضر به دریافت ۶۰ میلیارد تومان نشدم/ دخالت نمایندگان در اجرا فسادآور است
حاضر به دریافت ۶۰ میلیارد تومان نشدم/ دخالت نمایندگان در اجرا فسادآور است
احمدعلیرضا بیگی می‌گوید حاضر به دریافت 60 میلیارد تومان نشده است و اختصاص حق نظر به نمایندگان در هزینه‌کرد بودجه را فسادآور می‌داند.

«احمدعلیرضا بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با اشاره به اختیاردهی ۱۵ میلیارد تومانی به هر نماینده مجلس در سال، اظهار داشت: کاری که انجام می‌گیرد دخالت در امور اجرایی است و تخلف محسوب می‌شود. اینکه بیایند در طول ۴ سال نمایندگی به یک‌فرد ۶۰ میلیارد تومان اختیار دهند تا با نظر وی در بخش‌های مختلف هزینه‌ گردد غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: قطعاً مردم از نمایندگان مجلس خواهند پرسید چرا این مبلغ را به ساخت آزادراه اختصاص دادید اما به ترمیم معابر روستایی ندادید، یا چرا صرف ساخت مساجد کردید و برای مدرسه‌سازی هزینه نکردید؟ حتی ممکن است برخی نمایندگان این ملاغ کلان را در مسیر اهداف انتخاباتی هزینه کنند و زمینه‌ی فساد فراهم شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه آقایان با این کار راه را برای تخلفات احتمالی باز کرده‌اند، تصریح کرد: به‌عنوان مثال ما پیمانکارانی داریم که نتوانسته‌اند طلب‌شان را از دولت بگیرند، نماینده به سازمان نوسازی مدارس پول می‌دهد و در عین حال می‌گوید پول پیمانکاران را دهید و بدین وسیله با افق دید انتخاباتی پیمانکار را مدیون خود می‌کند! در مجلس دهم مشابه این اتفاقات رخ داد و برخی نمایندگان در ازای دریافت قیر رایگان از استیضاح عباس آخوندی گذشتند.

وی خاطرنشان ساخت: نماینده مجلس مجری نیست که اولویت‌ها را تشخیص دهد و بگوید این مبلغ را صرف فلان پروژه‌ها کنید، این وظیفه‌ی شورای برنامه‌ریزی است که بر حسب نیاز به پروژه‌های مختلف اعتبار تزریق کند، با این کار مبلغ کلانی را از بودجه عمومی کشور کسر و به نماینده می‌دهند تا آن آقا بگوید صرف فلان کارها کنید! که چه شود؟

بیگی با بیان اینکه تنها در تبریز ۳۶۰ میلیارد تومان در اختیار ۶ نماینده حوزه انتخابیه قرار می‌گیرد و در کل استان این مبلغ به بیش از هزار میلیارد تومان می‌رسد، عنوان کرد: می‌دانید با هزار میلیارد تومان چه پروژه‌های عظیمی می‌توان در استان اجرا کرد؟ چرا اختیار این مبلغ را به نمایندگان مجلس می‌دهند؟ به‌جای اینکه نماینده از دولت حساب‌کشی کند و بگوید چرا بودجه را در جای مناسب هزینه نکردید، دولت از نمایندگان ملت حسابرسی خواهد کرد و نماینده نیز در مظان انواع اتهامات و انتقادات قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید داشت: بنده در مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی ضمن عذرخواهی از سایر همکاران، حاضر به امضاء دریافت این مبالغ نشدم. اینکه پول به حساب نماینده نمی‌رود مهم نیست، همینکه اختیار هزینه‌کرد را به نماینده می‌دهد بدعت غلطی است و این پول باید در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/