خلع ید زمینخواری میلیاردی در آذرشهر/ ۲۳۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگردانده شد
خلع ید زمینخواری میلیاردی در آذرشهر/ ۲۳۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگردانده شد
شهردار آذرشهر از خلع ید صدها هکتار از اراضی شهرک تیکان لو و بازگشت میلیاردها تومان به نفع مردم خبر داد.

به گزارش شمس، میثم مقدم در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به پرونده زمینخواری بزرگ در این شهرستان در سالیان گذشته گفت: با تلاش شهرداری، نهادهای نظارتی و دادگستری این شهرستان، تعداد ۲۳۰ قطعه از اراضی شهرک تیکان لو به ارزش تقریبی ۲۳۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری خلع ید شده است.

وی کل اراضی این شهرک جدیدالاحداث را یک میلیون متر مربع اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تعداد اراضی خلع ید شده را به ۵۰۰ قطعه رسانده و حقوق شهروندان آذرشهری را بازگردانیم.

شهردار آذرشهر با بیان اینکه پرونده زمینخواری در این شهرستان بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در آذربایجان شرقی بود تصریح کرد: این پرونده ۳۴ متهم دارد که برخی مقامات سابق تا افراد عادی خارج از سیستم اداری را شامل شده و پرونده آنان به اتهام تشکیل شبکه چند نفره برای اختلاس، ارتشا، جعل و تبانی برای فروش مال غیر در حال رسیدگی است.

به گفته وی میزان اختلاس یاد شده حدود ۱۴ میلیارد تومان بوده که با به روز رسانی اعداد و ارقام، به ۳۴ میلیارد خواهد رسید.

مقدم با مقایسه میزان اختلاس و زمینخواری صورت گرفته یادآور شد: کل بودجه یکساله این شهرداری ۴۰ میلیارد تومان است که با این حساب، رقم ۲۳۰ میلیارد اراضی بازگردانده شده بسیار چشمگیر است.

وی از حساسیت بالای این پرونده در میان مردم آذرشهر خبر داد و با بیان اینکه خلع ید از زمینخواران موجب بازگشت اعتماد مردم شده است تصریح کرد: در این مسیر بارها از سوی افراد مختلف با پیشنهادات مختلف و حتی تهدید مواجه شده ایم.

شهردار آذرشهر همچنین از تضییع حقوق ۱۲۰ نفر از شهروندان آذرشهر در این اراضی خبر داد و اظهار داشت: با خلع ید از اراضی یاد شده و همکاری دادستانی این شهرستان، تعداد ۱۲۰ خانوار ضمن دریافت زمین هایشان، بعد از ۱۷ سال به حق خود خواهند رسید.

مقدم در ادامه سخنان خود از افزایش درآمد و نیز تحقق بودجه شهردرای آذرشهر با وجود مشکلات اقتصادی در کشور خبر داد و افزود: در سال ۹۹ این شهرداری را با ۲۲ میلیارد تومان بودجه و ۱۱ میلیارد بدهی تحویل گرفتیم اما در طی دو سال گذشته ضمن تسویه تمام دیون خود، از نظر تحقق بودجه نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم.

به گفته وی، شهرداری آذرشهر از نظر تسویه بدهی های معوق در سطح استان پیشتاز بوده و متوسط اسناد راکد مالی به دو ماه رسیده است.

انتهای پیام/