جابه‌جایی ۱۱ میلیون تن بار و ۳.۱ میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی / ۸۹۲ هزار مسافر از مرزهای جلفا و نوردوز
جابه‌جایی ۱۱ میلیون تن بار و ۳.۱ میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی / ۸۹۲ هزار مسافر از مرزهای جلفا و نوردوز
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱ میلیون تن بار در هفت ماه سال‌جاری از طریق ناوگان حمل و نقل بار استان جابه‌جا شد.

به گزارش شمس، کاظم تیمورزاده اظهار داشت: این میزان بار با صدور بیش از ۸۳۸ هزار برگ بارنامه جابه‌جا شده و تناژ بار حمل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل کالای استان از خرداد تا آبان سال جاری با ۱۸ هزار و ۳۲۶ دستگاه ناوگان سنگین خود ۳۳۰ هزار تن نهاده های دامی و کالاهای اساسی را از مبدا بندر امام خمینی(ره) استان خوزستان به آذربایجان شرقی حمل کرده است.

تیمورزاده، با بیان اینکه در این مدت ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار مسافر نیز در قالب ۳۲۳ هزار سفر جابه‌جا شده است، گفت: در ۷ ماه سال جاری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز بیش از ۸۹۲ هزار مسافر و بیش از ۸۳ هزار و ۷۰۰ کامیون تردد کرده است.

وی گفت: هم اکنون ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۲۴ هزار و ۷۱۴ دستگاه ناوگان باری سنگین و ۳۲ هزار و ۶۶۳ راننده در استان دارای کارت هوشمند هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی اد امه داد: ۱۲۰ شرکت و موسسه مسافربری، ۶۲ شرکت ثبت شده حمل و نقل بین‌المللی کالا و ۶ شرکت مسافربری برون مرزی در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.