تمرکز بر پیوست‌های فرهنگی و ورزشی در مجموعه شهرداری
تمرکز بر پیوست‌های فرهنگی و ورزشی در مجموعه شهرداری
شهردار تبریز گفت: نگاه ویژه به پیوست‌های فرهنگی و ورزشی در مجموعه شهرداری حائز اهمیت بوده و در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی که اقدام ارزشمندی است، موضوع سلامت نیز در دستور کار شهرها قرار گرفته است.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار امروز در نخستین جلسه از چهارمین دور قرارهای خدمت شهرداری تبریز که در منطقه ۷ برگزار شد در بازدید از مدرسه رازی واقع در این منطقه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این دوره از قرارهای خدمت حضور در مدارس و حل مسائل و نواقص احتمالی که در توان شهرداری است، خواهد بود

وی حوزه سلامت را یکی از ضرورت‌ها و موضوعات اصلی و برنامه ریزی مدیریت شهری فعلی دانست و افزود: ضمن توجه به بحث‌های زیست محیطی، اعتقاد داریم آموزش و پرورش بهترین نهاد و بستر برای کمک به شهرداری است.

هوشیار با تاکید بر اینکه هدف ما حضور میدانی در مدارس و ایفای نقش در حوزه سلامت است، گفت: شهرداران مناطق حتما با مدیران مدارس دولتی به طور ماهانه جلساتی برگزار کرده و در خصوص مسائل مختلف مدرسه تبادل نظر صورت گرفته و در این بین اولویت برنامه‌ها حوزه سلامت باشد.  یکی از نهادهای مهم و اثرگذار در حوزه اجتماعی مجموعه آموزش و پرورش است و باید با تعامل و هم‌افزایی بیشتر موصوعات مختلف را حل کنیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پزشکان اداره سلامت شهرداری حتما در مدارس حضور یافته و به غربالگری سلامت بین دانش آموزان مدارس بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سالن‌های ورزشی، مجموعه‌های تفریحی و سالن‌های سطح منطقه ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند در حوزه ورزش و سلامت در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرند.

هوشیار ادامه داد: امیدوارم پس از پایان این دوره از قرار خدمت و اهمیت موضوع مدارس، کارنامه‌ای به عنوان شناسنامه عملکردی به معلمان ارائه دهیم تا اقدامات انجام یافته در مدارس مشخص شود.

شهردار تبریز با اشاره به اقدام شهرداری در خصوص حذف نمک پاشی تصریح کرد: در ۴۵ روز اول سال، شهر تبریز در بین کلانشهرها پاک ترین هوا را داشت که یکی از دلایل آن حذف نمک پاشی بود که به صورت ذرات معلق در هوا برای سلامتی ریه و دستگاه تنفسی مضر بود.

انتهای پیام /