تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است/ ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به آذربایجان‌شرقی
تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است/ ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ضمن تاکید بر ضرورت انتقال حساب‌های بانکی مس سونگون به استان، گفت: تشکیل مس آذربایجان مطالبه عمومی مردم استان است.

به گزارش شمس، صابر پرنیان بعد از ظهر روز گذشته در دیدار و گفت‌وگو با نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی  ضمن بررسی حوزه‌های مختلف شهرستان به‌ویژه بخش معدن، اظهار کرد: در کنار توجه ویژه به رعایت مسائل زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی و با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی در ورزقان، بسترهای لازم برای توسعه صنایع معدنی در منطقه فراهم است.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان، افزود: پیگیری تحقق گردش مالی معدن در استان بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی استان و تاثیرگذار است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید با نگرشی جدید برای رفع محرومیت در منطقه تلاش کنیم، تصریح کرد: در کارگروه معدن شهرستان ورزقان با حضور دستگاه‌های مسوول چالش‌ها و مسائل این بخش مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با ظرفیت‌های موجود در منطقه در مسیر ایجاد تحول پایدار خواهیم بود و تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، ایجاد شهرک تخصصی پایین‌دستی صنایع مس و ساماندهی حقوق دولتی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار صمت استان در شهرستان ورزقان است.

انتهای پیام/