تجمع بزرگ دانشجویی در دانشگاه تبریز
تجمع بزرگ دانشجویی در دانشگاه تبریز
راهپیمایی و اجتماع دانشجویان دانشگاه تبریز در پاسداشت خون شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ و محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس دانشگاه و بر هم زنندگان امنیت جامعه ظهر امروز در محوطه این مرکز دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش شمس، این راهپیمایی و تجمع اعتراضی با شرکت دانشجویان، تشکل های دانشجویی، بسیج دانشجویی و استادان از مقابل مسجد دانشگاه تبریز به صورت اجتماع و سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز آغاز شد و به صورت راهپیمایی در خیابان ها و جوار دانشکده های این دانشگاه ادامه یافت.

دانشجویان و شرکت کنندگان در راهپیمایی، با اعلام انزجار و نفرت از حرمت شکنان، آشوب گران و ترور هموطنان بی دفاع در شیراز به خصوص دانشجونمایانی که با هتاکی و فحاشی حرمت دانشگاه را شکستند و آب در آسیاب دشمن ریختند، این گونه اعمال ضد انسانی و آشوب گرانه را محکوم کردند.

در این راهپیمایی باشکوه، دانشجویان با اهتزار پرچم ایران، با پارچه نوشته ها و فریادهای انقلابی خود و با شعارهای «آزادگی پیام ما، خامنه ای رهبر ما»، «توهین، تحقیر، اهانت، آزادی یا وقاهت»، «آشوبگر بی ریشه، ایران سوریه نمیشه»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه گر»، «ما ذوالفقار حیدریم، فدائیان رهبریم»، «دانشجو از داعشجو جدا شو» به تکرار هر گونه حرمت شکنی و آشوب طلبی هشدار دادند.

دانشجویان و دانشگاهیان شرکت کننده در این راهپیمایی بار دیگر با اهداف بلند بنیانگذار کبیر انقلاب، رهبری معظم انقلاب، ارزش های انقلاب اسلامی و خون شهدا عهد و پیمان بستند تا با «ید واحده» همواره پاسدار کشور باشند.

دشمن به دنبال ایجاد ۲ قطبی و ناامنی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه تبریز در این راهپیمایی گفت: دشمن به دنبال ایجاد ۲ قطبی و ناامنی در دانشگاه و میان مردم است، به طوری که دانشجویان را مقابل هم قرار دهند.

حجت الاسلام محمد انوری با بیان اینکه در بیش از یک ماه گذشته در پی درگذشت ناراحت کننده مهسا امینی، حرکت ها و اتفاقاتی رخ داد که البته مسوولان و دانشگاهیان بنا داشتند از دانشجو و دانشگاه خود حراست کنند تا اتفاق بدی نیفتد، اظهار کرد: مردم، دلسوزان انقلاب و دانشجویان صحنه ها را دیدند، اما با صبر انقلابی خویشتن داری کردند ولی دشمن نشان داد به دنبال ایجاد ناامنی، آشوب و اغتشاش بیشتر است.

وی ادامه داد: دانشجویان و مردم انقلابی صبورانه تحمل کردند تا مبادا آب به آسیاب دشمن ریخته شود، اما ادامه آشوب ها، توطئه دشمنان انقلاب است و دانشجویان معترض باید صف خود را از هتاکان و فحاشان که در محیط مقدس دانشگاه مرتکب خطا شدند، جدا کنند.

وی افزود: دانشجویانی که زبان به هتاکی گشودند، بدانند تبریز دیار عاشورائیان و دانشگاه تبریز مشهد الشهدای دانشگاه های کشور است و هنوز بوی خون شهدای این دانشگاه در هر سو قابل استشمام است، به حرمت این شهدا از این به بعد هر کس به هر بهانه ای خارج از شئونات مرتکب حرمت شکنی شود، با واکنش «ید واحده» مسئولان دانشگاهی و دانشجویی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام انوری همچنین با اشاره به فاجعه ترور هموطنان در شاهچراغ شیراز و تسلیت این رویداد تلخ، گفت: داعشی های نامرد در حرم شاهچراغ و دشمنان می خواهند در دل مردم، ترس ایجاد کنند، اما برگ های زرین تاریخ ایران با شهادت و فرهنگ شهادت عجین شده است.

وی افزود: ترور در طول تاریخ انقلاب، نماد حقانیت ایران بوده و هر جا شهادت بوده، حقانیت انقلاب اسلامی در جهان را به ارمغان آورده  و حیات انقلاب را موجب شده، چون ملت هرگز از شهادت نهراسیده است.

همواره شهدا افق جدیدی را برای جامعه باز می کنند

وی تاکید کرد: آموزه مکتب ما شهادت و فرهنگ شهادت است و مکتب خود سیدالشهدا نیز شهادت است، همواره شهدا افق جدیدی را برای جامعه باز و در واقع به نوعی با روشنگری و ایجاد بصیرت کشور را هدایت می کنند.

وی یادآوری کرد: شهادت موجب عیان شدن حق و باطل و رسوایی دشمنان و برملاشدن مکرشان می شود؛ اگر چه از شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در شاهچراغ قلب مان مالامال از غم و اندوه می باشد، اما این حادثه غمبار موجب بیداری فریب خوردگان و بصیرت آنان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دانشگاه تبریز یادآور شد: دشمنان اسلام و انقلاب دارای حماقت ذاتی هستند و بر این اساس با اعمالی مثل ترور، خود را رسوای جهانیان می کنند.

انتهای پیام /