انحلال دفتر تحکیم وحدت از سوی تهران بوده است
انحلال دفتر تحکیم وحدت از سوی تهران بوده است
رئیس دانشگاه تبریز گفت: دفتر تحکیم وحدت وابسته به دفتر تهران بود و ما زمانی که متوجه شدیم این انجمن از طریق تهران به دلیل انحراف از اساسنامه اخراج شده است، دیگر کاری نمی‌توانستیم بکنیم.

به گزارش شمس، صفر نصرالله زاده رئیس دانشگاه تبریز روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه در نشست خبری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازندگی سپاه پاسداران در دوم دی ماه خبر داده و اظهار کرد: این نمایشگاه از رو شنبه تا چهارشنبه برگزار به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با همکاری دانشگاه تبریز در محل دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند بازدید کنند.

وی افزود: دانشگاه تبریز، در دو سال اخیر توانسته ‌است در رتبه‌بندی‌های جهانی ۲۰۰رتبه صعود کند و در سال جاری ۳۵۰ پله در رتبه‌بندی پژوهش بین دانشگاه‌ها صعودکرده است. هم‌چنین در روابط بین‌المللی و دیپلماسی علمی بعد از تهران در جایگاه دوم کشوری قرار داریم.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید به اهمیت ارزش جایگاه نخبگان تاکید کرد: نخبگان پیشران جامعه در همه زمینه‌ها هستند و این موضوع سبب شده که امروزه دانشگاه تبریز به لحاظ علمی در جایگاه قابل قبولی قرار داشته باشد. نباید با اقدامات ظالمانه موجب دلسردی آنان شویم، چراکه این موضوع جامعه را متضرر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص رونمایی تعداد سیزده محصول جدید دانش بنیان و افتتاح آزمایشگاه تخصصی حوزه‌ مهندسی نفت و پتروشیمی در دانشگاه تبریز، گفت: در حال حاضر دانشگاه های آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز به‌ عنوان حامیان برتر پژوهش و فناوری در کشور به شمار می رود و سال قبل در این حوزه مقام اول کشوری به دانشگاه تبریز اختصاص یافت.

وی با اشاره به افشای فیش حقوقی یکی از اساتید که پیش‌تر صورت گرفته بود اظهار کرد: چه ایرادی دارد که ارزش پژوهش‌های اساتید را بدانیم و از او قدردانی و حمایت کنیم؟ اگر بخواهیم با سایر کشورها مقایسه کنیم ارزش این مبلغ به دلار میزان قابل توجهی نیست. این اقدامات به دانشگاه و نخبگان کشور ضربه می‌زند و امروزه نخبگان ما به حمایت و احترام بیشتر از پول نیاز دارد.

نصرالله زاده در خصوص انحلال تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به اینکه باید در چارچوب و قوانین دانشگاهی عمل کنیم، بیان کرد: این تشکل وابسته به دفتر تهران بود و ما زمانی که متوجه شدیم این انجمن از طریق تهران به دلیل انحراف از اساسنامه اخراج شده است، دیگر کاری نمی‌توانستیم بکنیم.

وی افزود: علارغم این موارد، حتی پیشنهاد تشکیل فعالیت این تشکل به صورت مستقل را داده‌ایم و دو طرح نیز از طرف دانشجویان به ما پیشنهاد شده است و در حال بررسی است. نخبگان نباید سیاست زده باشند و طبق قوانین دانشگاهی باید عمل کنند.