۳۰ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان
۳۰ استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر جهان
بر اساس عملکردی دوران خدمت در بازه ۲۰۲۲-۱۹۹۶؛ تعداد ۳۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش شمس، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۸۶۶ پژوهشگر از جمهوری اسلامی ایران در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد دوران خدمت علمی، در میان تعداد کل ۲۰۴ هزار و ۶۴۳ دانشمندان بین المللی حضور دارند. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه دوم از نظر تعداد بعد از ترکیه را دارا بوده و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس این گزارش دانشگاه تهران با ۵۸ و دانشگاه صنعتی شریف با ۴۶ دانشمند دو درصد برتر به ترتیب دارای بیشترین تعداد دانشمند دو درصد هستند، تصریح کرد: دانشگاه تبریز  با ۳۰ نفر در رتبه سوم دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارند.

شیری اضافه کرد:  بر اساس عملکرد استنادی یکساله مربوط به سال ۲۰۲۲، ۵۹ پژوهشگر دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد دو درصد  قرار گرفته بودند.

وی ضمن تقدیر از زحمات همکاران ارجمند دانشگاه تبریز و حمایت های هیات رئیسه بویژه رییس محترم دانشگاه تبریز اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه باشیم.

پایان پیام/