۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه تبریز خارجی می‌شوند
۲۰ درصد دانشجویان دانشگاه تبریز خارجی می‌شوند
رئیس دانشگاه تبریز گفت: در جذب دانشجویان بین المللی نیز از یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو به ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو رسیدیم که برای تحقق بین المللی شدن دانشگاه باید ۲۰درصد تعداد کل دانشجویان، (۴ هزار) دانشجو را جذب کنیم.

به گزارش شمس، صفر نصراله‌زاده امروز در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از انجمن‌های علمی دانشجویی برتر و همچنین مدیران امور اجتماعی و فرهنگی و اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی این دانشگاه، دانشجویان نخبه‌ را جزو گنجینه‌های ارزشمند دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: شما جوانانی خلاق، برومند، مخلص و با صداقت هستید که ما به واسطه‌ی افتخارات کسب شده توسط شما، در تمامی جلسات و برنامه‌ها احساس سربلندی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی جایگاه رفیعی داشته و پایه و اساس دانشگاه محسوب می‌شوند، افزود: انجمن‌های علمی حلقه‌های واسط جهت تحقق تمدن سازی و جامع پردازی هستند و با توجه به اینکه دانشگاه علاوه بر کسب علم، محل زندگی دانشجویان نیز به حساب می‌آید، ما باید همه‌ امکانات و شرایط لازم را جهت تحصیل، ورزش و استراحت دانشجویان فراهم کنیم.

نصراله‌زاده ضمن تقدیر از نتایج درخشان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه تبریز در «پانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی حرکت» در دانشگاه بابلسر خاطرنشان کرد: هیچ جلسه‌ای نبوده که این موفقیت شما را بازگو نکنیم و همواره به وجود شما افتخار می‌کنیم و مطمئن باشید حضور در کنار شما بهترین لحظات من به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دانشجویان رکن اصلی و مهم توسعه‌ی دانشگاه هستند و با توجه به اینکه خوشبختانه نگاه به انجمن‌های علمی در رده‌های بالای کشور نیز نگاهی حمایتی است، حمایت از انجمن‌های علمی جزو اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود و تا جایی که مقدورات دانشگاه اجازه دهد، از شما حمایت خواهیم کرد، چراکه آینده‌ کشور متعلق به شما جوانان است.

صف کشیدن دانشگاه‌های عراق برای برقراری ارتباز با دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به افتخارات این دانشگاه در دیپلماسی علمی و ارتقاء در نظام‌های رتبه‌بندی بین المللی یادآور شد: در چند روز گذشته که در رویداد بزرگ علمی-بین‌المللی هفته‌ی علم جمهوری اسلامی ایران و عراق حضور داشتم، بسیاری از دانشگاه‌های عراق برای برقراری ارتباط با دانشگاه تبریز صف کشیده بودند و در همین راستا با هشت دانشگاه این کشور سند همکاری امضاء کردیم.

وی ادامه داد: ما به واسطه‌ تلاش و زحمات اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه موفق شدیم براساس نظام رتبه‌بندی شانگهای با ۲۰۰پله صعود از رتبه‌‌ «۹۰۱ تا یک هزار» به رتبه‌ «۷۰۱ تا ۸۰۰» برسیم و در رتبه‌بندی تایمز نیز با ۱۰۰پله صعود از رتبه‌ «۶۰۱ تا ۷۰۰» به رتبه‌ی «۵۰۱ تا ۶۰۰» ارتقاء یافتیم. همچنین در بین دانشگاه‌های جامع بعد از دانشگاه تهران دوم شدیم و در بین کل دانشگاه‌ها (با احتساب دانشگاه‌های صنعتی) رتبه‌ چهارم را کسب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش با ۳۵۰ پله صعود در کشور رتبه‌ی اول را کسب کردیم و سال گذشته نیز براساس ارزیابی وزارت کشور جزو سه دانشگاه برتر حامی پژوهش و فناوری قرار گرفتیم. در جذب دانشجویان بین المللی نیز از یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو به ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو رسیدیم که برای تحقق بین المللی شدن دانشگاه باید ۲۰درصد تعداد کل دانشجویان، (۴ هزار) دانشجو را جذب کنیم.

نصراله‌زاده با اشاره جذب ۱۵۰ دانشجو-همکار پسا دکتری در سال گذشته، افزود: به لحاظ میانگین مقالات در کشور بعد از دانشگاه تربیت مدرس که یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی است، در رتبه‌ دوم قرار داریم.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌ی راهبردی دانشگاه بعد از گذشت سه ماه از استقرار تیم مدیریتی جدید دانشگاه، تاکید کرد: ما تمام شاخص‌ها را براساس برنامه‌ی راهبردی دنبال می‌کنیم و اکثر شاخص‌ها در حال رشد هستند.

رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشگاه هیچ نگاه مادی به بحث‌ جذب نخبگان و دانشجویان ندارد افزود: آورده‌ی کارهای ما پول و مادیات نیست بلکه آورده‌ی ما جوانانی فعال، نوآور و تحول آفرین هستند که هرگز نمی‌توان به آن‌ها قیمت گذاشت و در کل جهت‌گیری دانشگاه تربیت دانشجویان فعال و نوآور است.

پایان پیام/