تبریز در محاصره آلودگی هوا/ ایست قلبی سامانه‌ی پایش کیفی هوای کشور
تبریز در محاصره آلودگی هوا/ ایست قلبی سامانه‌ی پایش کیفی هوای کشور
منوچهری گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای شهرستان تبریز در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت 9 صبح امروز شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ به عدد 121 رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

«ناصر منوچهری» رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس اظهار کرد: سامانه سراسری پایش کیفی هوای کشور که از سوی سازمان محیط زیست مدیریت می‌شود و در آن شاخص ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا مستقر در سطح کشور به تفکیک استان قابل نمایش است از دسترس خارج شده است و مشکل سراسری است.

وی در خصوص وضعیت هوای کلانشهر تبریز گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده، میانگین شاخص کیفیت هوای شهرستان تبریز در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز شنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ به عدد ۱۲۱ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهرستان‌ تبریز در ساعت ۹ صبح امروز به عدد ۱۱۰ رسیده که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی در پایان متذکر شد: همشهریان عزیز تا حد امکان از قرارگیری در فضای باز و مواجهه با هوای ناسالم پرهیز کنند. استفاده از ماسک‌ توسط آحاد مردم و به‌ویژه شاغلان، پلیس راهور و شهرداری‌ها و…، ضرورت دارد.

انتهای پیام /