تبریز باید دوباره سردمدار هویت شیعی شود/هشدار به تبدیل مصرف‌گرایی و ریخت و پاش به ارزش اجتماعی
تبریز باید دوباره سردمدار هویت شیعی شود/هشدار به تبدیل مصرف‌گرایی و ریخت و پاش به ارزش اجتماعی
امام جمعه موقت تبریز گفت: اینکه علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری از شهر تبریز هستند تصادفی نیست و باید تبریز دوباره سردمدار هویت شیعی و تربیت بزرگان شود.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام علی فاضل هیدجی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه تبریز همواره در طول تاریخ به هویت شیعی معروف بوده است، اظهار کرد: تصادفی نیست که علامه طباطبایی، علامه امینی و علامه جعفری از شهر تبریز هستند و به جاست این افراد را به عنوان هویت‌های اخلاقی خودمان بشناسیم.

وی افزود: بدانید هر جوانی و کودکی با زندگی علامه طباطبایی  آشنا شود امکان ندارد ارزش‌های دینی خود را سبک شمرده و رها کند.

هیدجی با بیان اینکه تبریز باید دوباره سردمدار هویت شیعی و تربیت بزرگان همچون علامه طباطبایی، جعفری و امینی شود، گفت: هویت شیعی و مذهبی، بخشی لاینفک از هویت مردم تبریز است و در همه اعصار تاریخی این هویت جنبه های خود را بازتاب داده و در شئون فرهنگی و اجتماعی اثر خود را گذارده است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه دشمن بدنبال گرفتن هویت ایرانی اسلامی ملت است، گفت: راه حل مشکلات ما رجوع به هویت اسلامی و ایرانی‌مان است.

هجوم دشمن به هویت ایرانی اسلامی

وی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها دارای یک ریشه، هویت و اصالت اصیل اسلامی و ایرانی هستند، اظهار داشت: دشمن به هویت ایرانی اسلامی هجوم آورده است و قصد دارد این هویت را از ملت ایران بگیرد.

هیدجی نسبت به مصرف‌گرایی و ریخت و پاش در زندگی شخصی، جامعه و ادارات هشدار داد و اظهار کرد: ترویج مصرف گرایی و اسراف به مثابه سدی در مقابل توسعه کشور محسوب می شود و باید تلاش کرد تا این آفت خانمانسوز بین خانواده ها به ارزش تبدیل نشود و ایران اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت پایدار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر با فرهنگ ناب شیعه با مسائل برخورد نکنیم مشکلات در مقابل ما صف‌آرایی خواهد کرد.

پایان پیام/