حرص و طمع صهیونیستها برای تصاحب دنیا
حرص و طمع صهیونیستها برای تصاحب دنیا
امام جمعه موقت تبریز گفت: حرص و طمع صهیونیست‌های یهودی برای تصاحب دنیا آن‌ها را از دین الهی دور کرده است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام علی فاضل هیدجی، جمعه ۱۶ دیماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: این یهودیان طمع تصاحب دنیا و حرص مال دارند، دشمنی یهودیان صهیونیست با دیگران بر سر دنیا است نه ایمان.

وی افزود: در صدر اسلام نیز دشمنی یهود بر سر دنیا بود و سر مخالفت با پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اسلام را هم بر این اساس داشتند و در دوران حضرت موسی (ع) نیز از ایشان اطاعت نمی‌کردند.

وی گفت: در قرآن از سه دشمن یاد می‌شود؛ اول دشمنی که ایمان را نشانه رفته، انسان‌های بداندیش و ناپاک و سوم انسان‌های حریص.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره به اینکه چهار عامل به دشمنی یهود با سایر ادیان و انسان‌ها دامن می‌زند، گفت: عامل اول حرص، طمع، دوم لجاجت، سوم نادانی و چهارم نژادپرستی که در واقع عامل اصلی دشمنی آنان با همه دنیا است.

حجت الاسلام فاضل هیدجی همچنین با اشاره به عامل اصلی و کلی دشمنی بین انسان ها گفت: نفس اماره و نفس درونی موجب ایجاد دشمنی بین انسان‌ها می‌شود، صفات و ویژگی‌هایی مثل راحت طلبی و خوشگذرانی نیز بالاترین دشمنی‌ها را حتی با خود فرد به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین باید به دنبال کسب مراتب بالای معنوی و نفس مطمئنه باشیم.

وی یادآور شد: هوسها آینده‌نگری را از بین می‌برند و پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) آن را نخستین دشمن انسان شمرده اند، چون اگر انسان مقابل هوس نایستد دشمن به او نفوذ پیدا می‌کند و دشمن بیرونی هم این فرصت را پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بهترین راه مقابله با نفسانیات تقویت ایمان و تقوا است و بر این اساس آینده انسان، زندگی پس از مرگ است که نباید از آن غافل شود.

امام جمعه موقت تبریز، ادامه داد: یکی دیگر از موثرترین روش‌های رهانیده شدن از غفلت، قرائت روزانه ۵۰ آیه قرآن پس از نماز صبح است تا انسان را از غفلت رهانیده و هوشیار کند؛ عقل را باید از جهالت دور کنیم، تمسک به قرآن، قلب و نفس را از جهالت و شهوت دور می‌کند.

انتهای پیام