افزایش تردد در جاده‌های استان در تعطیلات عید فطر
افزایش تردد در جاده‌های استان در تعطیلات عید فطر
سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به مسافرپذیر بودن استان اعلام کرد: ترددهای جاده‌ای روزهای گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش شمس، سرهنگ «رضا کریمی‌نژاد» دوشنبه شب در گفت‌وگوی خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته، عدم توجه به جلو ناشی از خوردن و آشامیدن، استفاده از تلفن همراه و یا صحبت با سرنشینان وسیله نقلیه، رتبه اول علل تصادفات جاده‌ای در استان بود، اظهار داشت: در دو ماهه اخیر نیز انحراف به چپ رتبه اول علت تصادفات جاده‌ای در آذربایجان شرقی بوده است.

وی اظهار کرد: تخطی از سرعت مجاز و یا خواب‌آلودگی نیز یکی از علل مهم در تصادفات است که باعث واژگونی وسیله نقلیه در ۴۹ درصد از تصادفات می‌شود.

سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی در خصوص اثرات سوانح رانندگی در جامعه، توضیح داد: تصادفات هشت درصد از تولید ناخالص کشور را از بین می‌برند؛ یک نفر کشته نیز، ۵.۲ میلیارد تومان هزینه به جامعه تحمیل کرده و به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد از مجروحان حوادث دچار معلولیت شده و هزینه‌های روحی و روانی به جامعه و خانواده خود تحمیل می‌کنند.

وی با بیان این‌که ۳۳ سازمان در امر حوادث رانندگی دخیل هستند، خاطرنشان ساخت: باید تمامی این دستگاه‌ها پای کار باشند تا این حوادث کاهش یابند.

کریمی نژاد یادآور شد: تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷،  حدود ۱۰ درصد کاهش یافته بود اما باید تلاش کرد تا حتی یک کشته هم نداشته باشیم.

وی بیان کرد: ۳۲ درصد از تصادفات جاده‌ای در فروردین و اردیبهشت و ۲۰ درصد از تصادفات در پنج روز نخست خرداد امسال در آذربایجان شرقی رخ داد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/