اجرای بیش از ۲۵۵۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی
اجرای بیش از ۲۵۵۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: درحال حاضر ۲ هزار و ۵۵۰ واحد صنعتی در استان در حال ساخت است که ۲۷ مورد از آنها جزو طرح‌های بزرگ است.

به گزارش شمس، صابر پرنیان، در جلسه بررسی مشکلات صنایع و معادن مراغه افزود: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۲۵ هزار نفر اجرا می‌شود.

وی به ۲ مورد دیگر از طرح‌های صنعتی بزرگ که در سطح استان در حال اجراست اشاره و بیان کرد: واحد استحصال یک هزار تن روغن در روز و واحد تولید ورق سرد و گرم که به اندازه یک‌سوم فولاد مبارکه ظرفیت تولید دارد هم از دیگر مگاپروژه‌های در حال اجرای استان به شمار می‌رود.

به گفته وی آذربایجان‌شرقی با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی رتبه چهار کشور را از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی دارد و بیش از ۴۰ هزار واحد تولیدی نیز در استان فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به ظرفیت معادن این استان هم اشاره کرد و گفت: ۸.۷ میلیارد تن ذخیره قطعی معدنی داریم که تنها هفت درصد آن اکتشاف شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت معدنی آذربایجان‌شرقی بسیار چشمگیر بوده اما سهم آن در تولید ناخالص ملی بسیار اندک است.

به گفته وی توسعه بخش معدن جزو رویکردهای دولت سیزدهم است و بر همین اساس نیز شورای معادن استان با هدف افزایش سهم معادن در تولید ثروت موضوعاتی چون انتقال حساب‌های بانکی معادن بزرگ به استان، تکمیل زنجیره ارزش محصولات معدنی و اخذ عوارض یک درصدی و ۱۵ درصدی معادن فعال را در دستور کار قرار داده است.

پرنیان، اقتصاد ایران را به برکت بخش خصوصی پویا خواند و ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در تجارت رتبه پنجم صادرات کشور را طی یکسال اخیر داشته و تبریز همواره مرکز قیمت‌گذاری بوده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این استان در هر سه بخش صنعت، معدن و تجارت جزو استانهای تراز اول کشور به شمار می‌رود و جایگاهش مدیون بخش خصوصی است.

انتهای پیام /