۲۳ مگا پروژه با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی/ بازگشت ۱۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید با ۲ هزار اشتغال
۲۳ مگا پروژه با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی/ بازگشت ۱۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید با ۲ هزار اشتغال
رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از اجرای ۲۳ مگا پروژه با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یوروی و ۴۰ هزار میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش شمس، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت  با اشاره به رتبه نخست استان در بیشترین طرح در دست اجرا در داخل و خارج شهرک های صنعتی استان اظهار کرد: دو هزار و ۹۵۰ طرح در دست اجرا با سرمایه گذاری ۶۸ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۴۲ هزار نفر به صورت مستمر در استان پایش می شود.

وی افزود: عمده تمرکز واحدهای صنعتی در اطراف شهر تبریز است ولی روند کنونی نشاندهنده توسعه صنایع در شهرستان های استان است.

عظمایی ادامه داد: آذربایجان شرقی رتبه اول کشور در صدور جواز توسعه ای برای ارتقای ظرفیت و تنوع محصولات واحدهای تولیدی را در اختیار دارد به طوری که از ابتدای دولت سیزدهم ۴۰۰ فقره جواز توسعه به ارزش سرمایه گذاری ۱۵ همت و اشتغال ۹ هزار و ۵۰۰ نفر صادر شده است.

رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که تمام فرآیند در حوزه صنعت در راستای تکمیل زنجیره ارزش و رشد و توسعه اقتصادی استان انجام می شود، تاکید کرد: آذربایجان شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی به منظور شروع سرمایه گذاری صنعتی در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

عظمایی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم چهار هزار و ۴۰۰ فقره جواز تاسیس به ارزش سرمایه گذاری ۱۳۵ همت با پیش بینی اشتغال صد هزار نفر برای شروع سرمایه گذاری در داخل و خارج شهرک های صنعتی صادر شده که این موضوع نشان دهنده علاقه مندی بالای سرمایه گذاران در فعالیت های صنعتی و تولیدی در استان است.

وی با اشاره به کسب رتبه سوم کشور در راه اندازی واحدهای جدید تولیدی گفت: ۴۵۰ واحد صنعتی جدید با ارزش سرمایه گذاری هفت همت و اشتغال هفت هزار نفر در استان راه اندازی شده است.

بازگشت ۱۴۰ واحد صنعتی به چرخه تولید با ۲ هزار اشتغال

رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ۱۴۰ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید برگشته اند که در این زمینه نزدیک به دو هزار نفر مجددا به کار بازگشته اند.

۲۳ مگا پروژه با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد یورویی

عظمائی با اشاره به دستیابی به رشد اقتصادی بیش از ۸ درصدی در بخش صنعت، معدن و بازرگانی داخلی افزود: ۲۳ مگاپروژه با حجم سرمایه گذاری ارزی یک میلیارد یورو و ۴۰ هزار میلیارد تومان در استان به صورت مرتب پایش می شود.

وی ادامه داد: در بیش از ۳۲۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات ۵۴۰ واحد تولیدی رسیدگی شده است.

بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومان

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومان در هفته دولت گفت: با بهره برداری از این واحدهای صنعتی و تولیدی برای هشت هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

عظمایی ادامه داد: از مجموع بهره برداری ها که در هفته دولت انجام می شود ۱۰۰ طرح ایجادی است که سرمایه گذاری این بخش نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی هزار و ۲۰۰ نفر خواهد بود.

رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان این که سرمایه گذاری ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی جدید در شهرستان‌ها انجام شده است، افزود: از مجموع تعداد سرمایه گذاری های انجام شده ۹۰ طرح توسعه ای است که افزایش ظرفیت و تنوع محصول را در بر دارد.

پایان پیام/