آنچه که در نهمین تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه تبریز گذشت
آنچه که در نهمین تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه تبریز گذشت
نهمین تریبون آزاد دانشجویی دانشگاه تبریز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس و معاونین و دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شهید شفایی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شمس، اولین دانشجویی که برای ارائه‌ی نظرات خودپشت تریبون حاضر شد، با بیان اینکه مشکلات فعلی کشور بخاطر برخی مسئولان مسئولیت ناپذیر به‌وجود آمده است، اظهار کرد: در برخی مواقع بجای اینکه وضعیت را درست کنند، هیزم آتش را زیاد تر می‌کنند.

وی با اشاره به اعدام‌های اخیر گفت: چرا هیچ کس کاری با بابک زنجانی ندارد؟

دومین دانشجوی حاضر در این تریبون نیز خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت: چرا هیچ وقت حرف های دانشجویانی که صدای اعتراض‌شان به عرش رسیده است، شنیده نمی‌شود؟ چرا اعتراض ما در خصوص وضعیت نامناسب خلعت پوشان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟

درد ما حجاب اجباری نیست

وی در ادامه با بیان این عقیده که دانشجویان می‌خواهند مشکلات مردم را حل کنند، گفت: قانون اساسی نیازمند اصلاح است، چرا باید براساس قانونی که ۴۴ سال قبل توسط عده‌ای به تصویب رسیده زندگی کنیم؟

وی یادآور شد: ما هم قبول داریم که جای دانشجو در کف خیابان نیست، ولی وقتی دانشجویان صدا و تصویری ندارند، وقتی شاهدیم که بسیاری از فارغ التحصیلان شغل ثابت ندارند و حتی دستفروشی می‌کنند و عده‌ای با سواد کمتر و صرفا با آشنایی و رانت در ادارات پشت میز نشسته‌اند، چرا همچنان می‌گوییم عدالت هست؟

این دانشجو با تاکید بر ضرورت اجرای عدالت در همه سطوح افزود: درد ما حجاب اجباری نیست بلکه نان و معیشت است.

سومین دانشجوی حاضر در این تریبون با طرح سوالی در خصوص چرایی تبدیل اعتراض به اغتشاش و جنبش به انقلاب، گفت: کسانی که می‌گویند اعتراض باید مسالمت آمیز بوده و آتش زدن خودرو و … اعتراض

دانشجویان باید مطالبات را برای حل مشکلات کشور مطرح کنند

دیگر دانشجوی حاضر در این تریبون آزاد گفت: متاسفانه بی‌عدالتی در کشور وجود دارد اما دانشجویان بجای اینکه مطالبات و سوالات خود را برای حل مشکلات کشور و مردم و یا موضوعاتی مانند دخالت نمایندگان در انتصابات، رانت‌های معادن مس و اندریان و… را مطرح کنند، موضوعاتی مانند رابطه ایران و چین را مطرح می‌کنند که کاملا به دور از منطق است.

وی ادامه داد: جنبشی که با فحش، تهمت و اهانت همراه باشد، جنبش نیست. دانشجویان باید در صف اول مطالبه گری از مسئولان باشند.

بعد از پایان سوالات دانشجویان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی پاسخگوی سوالات مطرح شده از سوی دانشجویان شد.

حاضریم بارها و بارها در این تریبون‌ها حاضر شویم

دکتر تراب محمدی با ابراز خرسندی از حضور مجدد در تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه تبریز، اظهار کرد: ما حاضریم بارها و بارها در این تریبون‌ها حاضر شویم و پاسخگوی سوالات و مطالبات دانشجویان باشیم تا بلکه وجدان‌های خفته بیدار شود.

دانشجویانی که جلسه را ترک می‌کنند، حاضر نیستند پاسخ ما را بشنوند

وی خطاب به دانشجویانی که در حال ترک سالن بودند، گفت: دانشجویان ما باید بیدار، انقلابی، وطن دوست و با بصیرت باشند و این کار درستی نیست که حرف‌های خود را می‌زنید ولی حاضر نیستید پاسخ ما را بشنوید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: متاسفانه برخی از عزیزان مسائلی را مطرح کردند که در طول این مدت، توسط رسانه‌های معاندی چون اینترنشال، بی‌بی‌سی و … به خورد مردم داده می‌شود. ما کدام مدرسه را به پادگان تبدیل کردیم؟ چرا اینقدر بدون منطق صحبت می‌کنید؟ ما هیچ نیروی نظامی و امنیتی و هیچ خودروی ضد شورشی را به مدارس نفرستاده‌ایم و حتی برخی از دانش‌آموزانی را که در اثر تحریک فضای مجازی برخی تحرکات انجام داده بودند، نصیحت کردیم.

دستگاه قضایی در برخورد با دانشجویان متخلف اغماض کرد

محمدی در خصوص صحبت‌های یکی از دانشجویان مبنی بر زندانی کردن دانشجویان، عکاسان، شاعران و… گفت: هیچ کس بدون جرم در زندان نیست و بهتر است مسئولین قضایی استان با حضور در این تریبون و ارائه‌ی مستندات در خصوص زندانیان روشنگری کنند که چقدر در برخورد با دانشجویان اغماض شده است. دانشجویانی که بدترین اهانت‌ها را به نیروهای تامین امنیت کردند، اما نیروهای امنیتی با شفقت و مهربانی با آن‌ها برخورد کردند.

وی افزود: روزی که دانشجویان به محوطه‌ی خارج از دانشگاه رفته بودند، من نیز در آن‌جا حضور داشتم، آن خانم‌هایی که در میان دانشجویان بودند، چقدر به نظام توهین کردند؟ چقدر دانشجویان مقابل چشم رئیس دانشگاه به وی توهین کردند؟ لذا هیچ فردی را بدون ارتکاب جرم راهی زندان نشده است.

حداقل ترین احکام ممکن از سوی کمیته‌ی انضباطی برای دانشجویان صادر شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص احکام صادر شده از سوی کمیته‌ی انضباطی نیز گفت: مطمئن باشید حداقل ترین احکام ممکن از سوی کمیته‌ی انضباطی دانشگاه صادر شده است در حالیکه بسیاری از تخلفات کیفری بود.

شکاری و رهنورد براساس حکم اسلام قصاص شدند

وی در ادامه با اشاره به اعدام محسن شکاری و رضا رهنورد تاکید کرد: اسلام حکم محاربه و قصاص را تعریف کرده است و در قانون نیز آمده است که حکم کسانی که با سلاح سرد موجب ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده و انسانی را به قتل می‌رساند، چیست. در خصوص این دو نفر علاوه بر اینکه جرم شان عمومی بود، به‌دلیل شکایت خانواده‌های مقتولین جرم این‌ها خصوصی نیز بود و باید قصاص می‌شدند.

محمدی در ارتباط با روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با روسیه و چین یادآور شد: کسانی که اکنون قرارداد عربستان و چین را موجب پیشرفت عربستان تلقی می‌کنند، روز بعد از قرارداد ایران و چین داد و فریاد زدند که ایران و چین قرارداد ترکمنچای را امضا کرده‌اند. عزیزان من این کاملا طبیعی است که دشمنان ما چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را ندارند.

قومیت‌ها همواره در راه نظام فداکاری کرده اند

وی با بیان اینکه قومیت‌های موجود در کشور در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در راه دفاع از کیان میهن اسلامی جان و مال خود را فدا کردند، افزود: دشمنان با تربیت جاسوس و فرستادن آن‌ها در بین قومیت‌ها هدفی جز تخریب قومیت‌ها ندارند و همه‌ی ما می‌دانیم که قومیت‌ها فداکاری‌های زیادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده‌اند.

با اتهامات ناروا نظام و دستگاه قضایی را زیر سوال نبرید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در واکنش به ادعای یکی از دانشجویان گفت: در مظلومیت نظام جمهوری اسلامی ایران همین بس بعد از این همه مماشات، افرادی آزادانه اتهاماتی ناروا و ناحق را به نظام می‌زنند. من از دانشجویی که این اتهام را زد و جلسه را ترک کرد می‌خواهم بدون سند و مدرک اتهامی را علیه نظام مطرح نکند. زندان‌های ما دارالتأدیب هستند و بسیاری از زندانیان با حفظ قرآن کریم مورد عفو و بخشش قرار گرفته و آزاد می‌شوند. چرا دانشجوی ما باید بلندگوی آمریکا و رسانه‌های معاند باشد؟ چرا به این راحتی دستگاه قضایی را زیر سوال می‌برید؟

این مقام مسئول در استان، در خصوص اصلاح قانون اساسی و اینکه چرا باید مردم ۴۴ سال قبل برای نسل فعلی تصمیم گیری کنند، گفت: مردم ایران در سال ۱۳۵۸ با رای ۹۸.۲ درصدی خود به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و بعد از آن قانون اساسی تدوین و تصویب و در سال ۱۳۶۸ نیز قانون اساسی بازنگری شد؛ اما قرار نیست قانون اساسی همیشه و به‌بهانه‌های مختلف بازنگری شود و اگر اصلاحاتی هم لازم شد، مسئولین ذی ربط و در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب حضور دارند و اقدام خواهند کرد.

آیت الله رئیسی مقتدرانه، مدبرانه و مهربانانه کارها را پیش می‌برد

وی در واکنش به یکی از دانشجویان که الفاظ نامناسب، به کاربرد، گفت: آیت الله رئیسی مقتدرانه، مدبرانه و مهربانانه کارها را پیش می‌برد و قرار گرفتن کشورمان در رتبه‌ی چهاردهم جهان از لحاظ پیشرقت اقتصادی نشان دهنده‌ی توانایی و مدیریت ایشان است. دشمنان همه‌ی این پیشرفت‌ها را می‌بینند و قصد دارند جلوی رشد و تعالی کشور را بگیرند و در سطح استان نیز با وجود امام جمعه محبوب و مردمی و استاندار مقتدر، جهادی و پای کار و تیم مدریتی استان، در حال پیشبرد اهداف و حل مشکلات هستیم.

از لحاظ رسانه، آزادترین کشور جهان هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما از لحاظ رسانه، آزادترین کشور جهان هستیم و در کشورهای غربی و حتی ایالات‌متحده آمریکا هیچ‌کس حق ندارد در رسانه‌ها امنیت ملی را خدشه دار کند. ما منکر بی‌عدالتی نیستیم اما آیا این مشکل محصول امروز است؟ باید ببینیم وضعیت در کشورهای دیگر در بحث عدالت چگونه است. نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌دنبال برقراری عدالت حضرت علی(ع) و رفع تمامی تبعیض‌ها است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر نسبت ‌به مشکلات صنفی، معیشتی و مدنی اعتراضی وجود دارد، ما حاضریم مجوز بدهیم اما به این شرط که امنیت مردم به خطر نیفتد و معترضین در تجمعات خود فحاشی نکنند. همانطور که بازنشستگان عزیز نسبت‌ به بحث افزایش حقوق خود معترض بودند و اعتراض خود را به شکل مسالمت‌آمیز انجام داده و ما نیز پیگیر مشکلات آن‌ها شدیم.

دعوت از مسئولین قضایی برای حضور در تریبون آزاد و پاسخگویی به دانشجویان

رئیس دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی گفت: واقعاً جای تأسف دارد که ما بعد از فداکاری و جان‌فشانی ۳۰۰ هزار شهید در راه این نظام و انقلاب، اکنون از سوی عده‌ای که تحت تأثیر اینترنشنال قرار گرفته‌اند، به قتل، کشتار و فساد متهم شویم و این‌که چرا یک قمه کش اعدام شده است. ما مسئولین قضایی را دعوت می‌کنیم تا در خصوص این مسائل توضیح دهند اما بدانید که این تهمت‌ها از سوی خداوند بی‌پاسخ نخواهد ماند.

تریبون آزاد برای گفت‌وگو است نه برای توهین، فحاشی و براندازی

دکتر صفر نصراله‌زاده ادامه داد: این تریبون آزاد برای گفت‌وگو است نه برای براندازی، توهین و فحاشی. ما اجازه نمی‌دهیم کسانی که در این تریبون حاضر می‌شوند، توهین کنند. ما هیچ حرفی با اغتشاشگران نداریم و اجازه نمی‌دهیم رئیس‌جمهوری که شبانه‌روز در حال تلاش و خدمت برای این مردم است، مورد اهانت قرار گیرد. با مجادله، تهمت، فحاشی و ترک جلسه نمی‌توان گفتگو کرد.

آمریکا قصد تکه تکه کردن ایران اسلامی را دارد

وی خاطر نشان کرد: شعار نه شرقی نه غربی به معنی قطع ارتباط با دنیا نیست. آیا نمی‌بینید آمریکا علناً قصد تکه‌تکه کردن ایران را دارد؟ چرا تحلیل‌های بی منطقی را ارائه می‌دهید؟ چرا تحمل ندارید پاسخ ما را بشنوید و هر آنچه را که دشمن می‌گوید، تأیید می‌کنید؟

دانشگاه متعلق به ۲۱هزار دانشجو است نه متعلق به عده‌ای قلیل

دکتر نصراله‌زاده در خاتمه تاکید کرد: کمیته‌ی انضباطی برای دانشجویان متخلف است و کسانی که نظم دانشگاه را به‌هم زدند، بدانند دانشگاه متعلق به ۲۱هزار دانشجو است نه متعلق به عده‌ای قلیل. اولین دشمن همه ما نفس ماست و باید مواظب هوای نفس باشیم. رسالت و وظیفه‌ی ما خدمت به مردم است و ما هرگز به‌دنبال اسم‌ و رسم نیستیم و حاضریم غرور خود را بشکنیم اما غرور ملت و کشور ما نشکند.

انتهای پیام /