آموزش و پرورش باید از حالت سرپرستی خارج شود
آموزش و پرورش باید از حالت سرپرستی خارج شود
امام جمعه بناب گفت: حساس‌ترین سنین افراد جامعه در اختیار معلمان بوده و آموزش و پرورش ریشه یک کشور است و با این اوصاف نمی‌شود این مجموعه را به‌صورت سرپرستی اداره کرد.

به گزارش شمس، حجت‌السلام مصطفی باقری‌بنابی امام جمعه بناب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالگرد شهادت استاد مطهری همچنین روز معلم اظهار کرد: آموزش و پرورش مولد فرهنگ و ادب در کشور است، از این‌رو معلم باید در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش در جایگاه واقعی خود قرار گیرد جامعه به سمت اصلاح خواهد رفت، افزود: اگر در بدنه آموزش و پرورش عمل جراحی اساسی صورت نگیرد جامعه به سمت اصلاح نخواهد رفت.

امام جمعه بناب گفت: با طرح موضوعاتی همچون رتبه بندی و انجام تغییرات پیاپی در بدنه این تشکیلات عریض و طویل دردی را دوا نخواهد کرد، چرا که دین و دنیای هر ملت در گرو آموزش و پرورش است و سیاست‌گذاران و صحنه‌گردانان مجموعه آموزش و پرورش معلمان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب یادآور شد: معلم باید غنی باشد و مسؤولان کشوری باید با غنی‌سازی معلمان آنها را در خدمت به جوانان این کشور مهیا و آماده سازند.

خطیب نماز جمعه بناب گفت: حساس‌ترین سنین افراد جامعه در اختیار معلمان است و آموزش و پرورش ریشه یک کشور است و با این اوصاف نمی‌شود این مجموعه را به‌صورت سرسری وسرپرستی اداره کرد.

باقری‌بنابی اضافه کرد: در کنار ساخت و ساز و مدرسه سازی باید به جایگاه معلمان در جامعه توجه و بها داده شود.

پایان پیام/