بودجه آذربایجان‌شرقی کاهش یافت/ اصفهان باز هم از تبریز جلو زد
بودجه آذربایجان‌شرقی کاهش یافت/ اصفهان باز هم از تبریز جلو زد
بررسی لایحه بودجه سال 1401 نشان می‌دهد همانند سال های گذشته آذربایجان‌شرقی در اخذ اعتبارات از استان‌هایی همچون اصفهان، خوزستان و کرمان عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار شمس؛ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی‌ست و میزان منابع دریافتی هر یک از استان‌ها در پیش‌نویس لایحه بودجه آمده است.

بررسی‎‌‌های خبرنگار شمس نشان می‌دهد برخی استان‌ها جایگاه خود را مانند سال گذشته در صدر جدول اخذ اعتبارات حفظ کرده‌اند. تهران مانند سال گذشته بیشترین اعتبار یعنی ۲۰۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان را به‌خود اختصاص داده است. بعد از تهران، اصفهان با ۳۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان، خوزستان ۲۳ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان، کرمان ۲۳ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان و خراسان رضوی با ۱۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان، بیشترین بودجه استانی را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

در استان‌های با کمترین بودجه نیز ایلام با ۹۳۵ میلیارد تومان آخرین رتبه را از نظر دریافت اعتبار دارد. اردبیل ۲۱۹۴ میلیارد تومان، لرستان ۱۹۶۶ میلیارد تومان، خراسان جنوبی ۱۷۴۳ میلیارد تومان، خراسان شمالی ۱۶۰۵ میلیارد تومان و کهکیلویه و بویر احمد با ۱۴۴۹ میلیارد تومان در رتبه‌های پایینی جدول استانی بودجه قرار دارند.

آذربایجان‌شرقی نیز که بیش از ۵ درصد جمعیت کشور را دارد، با اختصاص ۱۱ هزار و ۶۲۳ میلیارد تومان از بودجه کشور، در بین استان‌ها در رتبه ۹ قرار دارد.

لازم به ذکر است، آذربایجان‌شرقی در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ هزار و ۲۱ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۵ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان بودجه داشت که در مقایسه با بودجه ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی داشته است.

البته این عدد و رقم‌ها فعلا در لایحه دولت است و ممکن است با چانه‌زنی مجلس تغییراتی در آن‌ها اعمال شود.

انتهای پیام /