شرکت های خلاق ارس از تسهیلات شرکت های دانش بنیان بهره مند می شوند
شرکت های خلاق ارس از تسهیلات شرکت های دانش بنیان بهره مند می شوند
مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با تایید صلاحیت منطقه آزاد ارس به عنوان مبادی شناسایی و معرفی شرکت‌ها و افراد خلاق توسط ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از این پس این منطقه می‌تواند این گونه شرکت‌ها را شناسایی و جهت اخذ گواهی خلاق معرفی کند.

به گزارش شمس، محسن نریمان افزود: توجه به موضوع صنایع خلاق فرهنگی و هنری و اقتصاد فرهنگ و هنر در دستور کار این سازمان قرار دارد و در همین راستا و پیرو تفاهم نامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارس به عنوان اولین منطقه صلاحیت لازم را برای شناسایی و معرفی شرکت های خلاق به این ستاد کسب کرد.

نریمان افزود: این موضوع که ناشی از دیرینه و توانمندی خاص مردم منطقه در حوزه های مربوط به صنایع فرهنگی و هنری از جمله صنایع دستی و همچنین برگزاری جشنواره های تخصصی متعدد در سطح ملی و بین المللی مانند تئاتر خیابانی، نقاشی و طراحی دارد، زمینه ساز توسعه سرمایه گذاری ها در حوزه صنایع خلاق خواهد شد و از طرفی ظرفیت ایجاد شده از راه اندازی مرکز رشد ارس که در سالهای اخیر فعالیت چشم گیری در حوزه جذب و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور داشته نویدبخش فراهم شدن زمینه توسعه و تعالی فعالین حوزه صنایع خلاق می باشد.

وی گفت: با رویکرد جدید معاونت فرهنگی گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در توسعه صنایع خلاق که نشانه ای از تحول صنعت فرهنگی است، معاونت فرهنگی منطقه آزاد ارس با همکاری مرکز رشد ارس نیز اقدامات مناسبی در ارائه مشوق های لازم به منظور توسعه صنایع خلاق از جمله صنایع دستی منطقه انجام داده است.

وی افزود: با شناسایی و معرفی شرکت ها و افراد خلاق به ستاد فناوری های نرم و هویت ساز از طریق سامانه مربوطه در مرکز رشد واحدهای فناور ارس، گواهی خلاق صادر شده و این شرکت ها از مزایای دانش بنیانی بهره مند خواهند شد.

نریمان گفت: مطابق آئین نامه ابلاغی، شرکت های فعال در حوزه های کسب و کار های دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنر های تجسمی و هنر های نمایشی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه، گیاهان داروئی و طب سنتی می تواننددر صورت احراز صلاحیت به عنوان شرکت خلاق مشمول حمایت های مرکز شوند.

وی تصریح کرد: افراد و شرکت های فعال در این زمینه ها می توانند برای بهره مندی از مشوق ها و حمایت های مرکز رشد ارس به مرکز رشد یا معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس مراجعه کنند.