ايجاد هاب صادراتی از ارس به اتحاديه اوراسيا برای فروش توليدات منطقه
ايجاد هاب صادراتی از ارس به اتحاديه اوراسيا برای فروش توليدات منطقه
تفاهم‌نامه همکاری متقابل بین سازمان و اتحادیه تجاری ایران و روسیه در زمینه تجارت متقابل و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی ارس منعقد شد.

به گزارش شمس، تفاهم‌نامه همکاری متقابل بین سازمان و اتحادیه تجاری ایران و روسیه در زمینه تجارت متقابل و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی ارس منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بازاریابی و توسعه بازار و معرفی محصولات تولیدی منطقه آزاد ارس در بازارهای روسیه و حمایت از تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی بین دو کشور تسهیل می‌گردد.

فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری و فناوری خارجی در منطقه آزاد ارس برای فعالان اقتصادی روسیه، تشکیل تیم‌های کاری برای استفاده از ظرفیت‌های منطقه جهت گسترش ترانزیت کالا بین ایران و روسیه، همکاری مشترک در زمینه ایجاد زنجیره تامین کالا بین ایران و روسیه از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.‌

هدف‌گذاری مشترک برای ایجاد هاب صادراتی در منطقه آزاد ارس برای استفاده از ظرفیت‌های اتحادیه اوراسیا و ایجاد یک بستری اعتباری به میزان ۲۰ میلیون دلار برای تامین کالا از تولیدکنندگان حاضر در منطقه آزاد ارس به منظور استفاده در بازار کشور روسیه و تامین زمین و تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های تولیدی در منطقه آزاد ارس از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.