بخشی از پروژه مقبره الشعرا تا پایان سال افتتاح می‌شود
 بخشی از پروژه مقبره الشعرا تا پایان سال افتتاح می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اثربخش بودن پروژه مقبره الشعرا در جذب گردشگر، گفت: سعی خواهیم داشت در صورت امکان، عمده بودجه خود را روی پروژه مقبره الشعرا متمرکز کنیم و بخشی از این پروژه تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.
به گزارش شمس، شهرام دبیری با بیان این مطلب اظهار کرد: در ارتباط با موضوع گردشگری هر میزان که هزینه شود به عبارتی این هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده است.
دبیری با بیان اینکه در این خصوص با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارتباط خوبی داریم، افزود:  سیاست‌های تشویقی که شورا در ارتباط به احداث هتل‌ها تصویب کرده باعث شده ظرفیت هتل‌ها چندین برابر افزایش یابد و شاهدیم که اکثر این هتل‌ها با صد در صد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.
او در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی شورای شهر برای افزایش رضایت مندی شهروندان خبر داد و گفت: از مدیران شهرداری می خواهیم تحرک خود را افزایش دهند. این طور نباشد که مدیر شهرداری از دفتر خود منطقه را مدیریت کند. گاهی مشکلاتی در مناطق وجود دارد که پر هزینه هم نیست و با هزینه اندکی می توان آنها را برطرف کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: از شهرداران و مدیران سازمان‌ها می‌خواهیم عملکرد خود را به صورت آمار و ارقام نشان دهند که مشخص شود آیا تحقق بودجه آنها اتفاق افتاده یا خیر. تمامی مناطق و مجموعه ها بر اساس عملکرد ارزیابی می‌شوند و بر اساس این ارزیابی مدیران و کارکنان شهرداری تشویق و تنبیه می‌شوند.
دبیری همچنین با اشاره به برنامه شورای شهر تبریز در حوزه سرمایه گذاری، تصریح کرد: نزدیک به یکسال است که شیوه نامه سرمایه گذاری توسط شورای شهر در حال بررسی است. قسمت عمده آن تصویب شده و شاید در یک جلسه بتوانیم آن را تکمیل کنیم.
او ادامه داد: به دنیال این موضوع یک سری سیاست‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذار و بخصوص سرمایه گذاران تبریزی که چه در داخل کشور و چه خارج از کشور زندگی می کنند، خواهیم داشت. این افراد علاقمندند در شهر خود سرمایه گذاری کنند. ما نیز تلاش می کنیم زمینه این سرمایه گذاری را فراهم کنیم و با سیاست های تشویقی، کاستن بروکراسی اداری و با برنامه ریزی مدون این رویکرد فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به تغییرات جدید در هیات رئیسه شورای شهر تبریز اظهار کرد: در دوره جدید نیز به سیاق قبل اعضای شورا با تمام توان کار می کنند تا شورا با تمام توان و مقتدر برنامه ریزی خوبی داشته و انشالله با برنامه پیش خواهیم رفت.
دبیری افزود: چشم انداز ۱۲ ساله و برنامه پنج ساله ای داریم که به طور کامل تدوین نشده است. از درون این برنامه نیز یک برنامه یکساله بودجه داریم. می توانیم چند هدف تعیین کرده و پیش برویم. بر اساس همین برنامه پیش می رویم و سعی خواهیم داشت مثل همیشه تعامل خود با مسئولین استانی همچوون استانداری و کلیه مدیران و نمایندگان مجلس تقویت کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به پیگیری مطالبات مردمی و پروژه های مهم عمرانی سطح شهر، گفت: تلاش برای اتمام و راه اندازی خط یک مترو تا پایان امسال، خرید مینی بوس و اتوبوس، هوشمند سازی ترافیک شهری با نصب دوربین های نظارتی، تداوم نهضت آسفالت و…از جمله اقدامات در دست برای افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد بود.
او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور چندان مناسب نیست و شهرداری‌ها نیز به تبع آن مشکلات اساسی دارند. بودجه شهرداری که باید بر اساس درآمدهای پایدار باشد شاید تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد آن بر اساس این درآمدهای پایدار است. بقیه آن درآمدهای ناپایدار مثل تراکم فروشی و ماده صد است.
دبیری افزود: ضروری است در قوانین تجدید نظری اتفاق افتد. زمانی که تصمیم گرفته شده بود شهرداری‌ها خودشان به صورت خودمختار و مستقل عمل کنند امکاناتی وجود داشت ولی در حال حاضر امکانات محدود است. قانونی نیز در مورد درآمد پایدار شهرداری‌ها در مجلس است که باید این موضوع را پیگیری کنیم تا این قانون تصویب شود؛ چرا که با این روش می توانیم به صورت اساسی و بنیادی اقداماتی را انجام دهیم.