۹۷ درصد جمعیت اهر دزُ اول واکسن کرونا را دریافت کردند
۹۷ درصد جمعیت اهر دزُ اول واکسن کرونا را دریافت کردند
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر اعلام کرد: ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان دز اول و ۸۸ درصد جمعیت نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش شمس؛ محمد میرزاپور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار به پرستاران و کادر درمانی شهرستان اهر گفت: هم اکنون این شهرستان به ایمنی کامل نزدیک شده است ولی با این حال باید همچنان همشهریان به رعایت پروتکلهای بهداشتی و ماسک زدن ادامه دهند.

وی میزان سطح ایمنی واکسن‌ها را بین ۷۰ تا ۷۵ درصد برشمرد و افزود: واکسیناسیون علاوه بر کاهش میزان بستری‌ها و میزان ابتلای شدید به بیماری کرونا و درکیری ریوی را کاهش می‌دهد ولی ایمنی کلی نداشته و باید همچنان مراقب باشیم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا این ویروس منحوس ریشه کن شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ضمن تاکید بر تزریق دز سوم در برخی واکسن‌ها برای ایمنی بیشتر بدن گفت: برخی واکسن‌ها از نظر وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی و کارشناسان نیاز است برای ایجاد ایمنی بیشتر دز سوم آن نیز تزریق شود.

وی از افراد بالای ۴۰ سال همچنین بیماران خاص خواست در صورتی که چهار ماه از تزریق دز دوم واکسن شان گذشته است برای افزایش میزان ایمنی بدن خود به منظور تزریق دز سوم خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: با وجود اینکه بیمارستان باقرالعلوم اهر دومین بیمارستان استان آذربایجان شرقی بود که بیشترین بیمار کرونایی را پذیرش می‌کرد، کادر درمان و پرستاران با کمترین امکانات و نفرات توانستند کاری بزرگ انجام دهند و هم اکنون با تلاش این عزیزان شاهد کاهش بیماران در این شهرستان هستیم.

میرزاپور در ادامه گفت: تعداد بیماران شناسایی شده شهرستان از بدو شیوع بیماری کویید ۱۹ تا امروز ۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر بوده که متاسفانه از این تعداد ۳۱۵ نفر از هموطنان فوت کرده اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر آمار فوت شدگان کرونایی در شهرستان اهر در حال کاهش است، گفت: این روند کاهشی در سایه واکسیناسیون عمومی‌اتفاق افتاده و باید همه تلاش کنیم در کنار رعایت پروتکلهای بهداشتی حتما واکسیناسیون انجام دهیم.

وی در خصوص کاهش بیماری در شهرستان اهر گفت: در روزهای اخیر شاهد بسته شدن یکی از بخشهای کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم بودیم.

میرزاپور اظهار کرد: تلاش پرستاران خصوصا در ۲ سال اخیر که با بیماری کرونا روبرو بودیم بسیار قابل ستایش و قدردانی است چرا که با وجود خطراتی که این بیماری برای مردم به وجود آورد پرستاران و کادر درمانی با تمام وجود و ایثارگرانه در خدمت رسانی به سلامت مردم شبانه روز تلاش کردند.

وی پتانسیل شهرستان اهر در ارتقاء خدمات تخصصی در حیطه بهداشت و درمان را بسیار بالا برشمرد و افزود: در این شهرستان علاوه بر افتتاح چندین بخش در بیمارستان باقرالعلوم سعی خواهیم کرد خدمات تخصصی بهداشتی و درمانی را توسعه داده و همچنین به زودی شاهد نصب و راه اندازی دستگاه ام آر آی در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام /