۲۵ مرکز درمانی در تبریز تذکر گرفتند
۲۵ مرکز درمانی در تبریز تذکر گرفتند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد: در جریان بازدید و نظارت های نوروزی به مراکز درمانی و بیمارستانی، ۲۵ مرکز از سوی کارشناسان این معاونت به علت برخی سهل انگاری ها تذکر گرفتند.

به گزارش شمس، جواد احمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بازرسی و نظارت از مراکز درمانی، بهداشتی و بیمارستانی را یکی از ماموریت های مهم و اصلی معاونت درمان در تعطیلات نوروزی اعلام و اظهار کرد: بر همین اساس طرح “سلامت نوروزی” به منظور پایش و نظارت بر کیفیت ارایه خدمات مراکز درمانی از ۲۴ اسفند ماه آغاز و تا ۱۴ فروردین امسال ادامه دارد.

وی از بازدید گروه های بازرسی و کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تعداد ۷۳ مرکز آموزشی و درمانی، درمانگاه های شبانه روزی و درمانگاه تخصصی دندانپزشکی و مراکز تصویر برداری در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: تاکنون از ۱۳ بیمارستان و مرکز آموزشی و درمانی در قالب کنترل های دوره ای و رصد بخشنامه های ابلاغی بازدید به عمل آمده است.

احمدیان ادامه داد: از زمان آغاز طرح مذکور تاکنون تیم های نظارتی از کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه به صورت روزانه و مستمر مراکز درمانی و درمانگاه های شبانه روزی را مورد نظارت و پایش قرار داده اند که تاکنون در کلانشهر تبریز تعداد ۳۵ درمانگاه شبانه روزی مورد پایش قرار گرفته که در همه آنها پزشکان و کادر درمانی حضور فعالی داشتند.

به گفته وی در جریان این بازدیدها تعداد ۱۰ درمانگاه شبانه روزی تبریز اخطار آیین نامه ای دریافت کردند و از مجموع ۱۵ درمانگاه تخصصی دندانپزشکی بازدید شده نیز به تعداد پنج درمانگاه دندانپزشکی اخطارها و تذکرهای های لازم داده شد.

احمدیان با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ مرکز تصویربرداری خصوصی و هشت بخش تصویربرداری بیمارستانی نیز در مدت مزبور مورد بازدید و نظارت قرار گرفته است، نتیجه این بازدیدها را مثبت اعلام و اضافه کرد: در این ایام تمام این مراکز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: هدف از این بازدیدها را نظارت بر حضور پزشکان و کادر درمان و فعال بودن مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروزی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی مطلوب به مراجعه کنندگان اعلام کرد.

 

  • منبع خبر : ایرنا