۲ برابر شدن پزشکان متخصص در شهرستان‌ها؛ اما ایده‌آل نیست
۲ برابر شدن پزشکان متخصص در شهرستان‌ها؛ اما ایده‌آل نیست
بهمن نقی‌پور از دو برابر شدن پزشک‌های متخصص در شهرستان‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش شمس، بهمن نقی‌پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: پیشنهاد تعطیلی هوا توسط وزیر بهداشت داده شد و بیش از ۵ شهر آن روز دارای دمای ۵۰ درجه بودند؛ در استان آذربایجان شرقی آمار گرمازدگی بسیار ناچیز بود که با درمان‌های سرپایی مشکل‌شان حل شد.

وی با بیان اینکه باید جذابیت‌های لازم برای ماندن نخبگان در کشور ایجاد شود، گفت: پذیرش  به کار تعداد کارکنان افزایش یافته است ولی همچنان این دغدغه مهاجرت همکاران برای من هم وجود دارد زیرا هر همکاری که می‌آید تا مدارک‌اش را برای ترجمه ارسال کنیم یک چیزی در ته دل من می‌ریزد و غمگین می‌شوم.

در دانشگاه یاد گرفته‌ایم از روی ظواهر تصمیم نگیریم

نقی‌پور با تاکید بر اینکه در دانشگاه یاد گرفته‌ایم از روی ظواهر تصمیم نگیریم، توضیح داد: از این‌رو از سال گذشته عدم استقبال کافی مردم از جوانی جمعیت چیست  مورد بررسی قرار گرفت و در این نتیجه‌گیری علل مختلفی احصا شده است ولی اینکه کدام دلیل بیشتر تاثیر دارد همچنین مشخص نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها کمبود نداریم، کمبودهای لازم در حوزه دارو بررسی شده است، گفت: برای تولید این داروها مجموعه تحقیقاتی ایجاد شد و سه دارویی که کمبود زیادی در آن وجود داشت و واردات آن میلیون دلاری برای کشور داشت را مورد بررسی و تحقیقات قرار دادیم به طوریکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حال حاضر قرارداد با صنعت بسته‌ است تا آن سه دارو و به اضافه ۱۰ داروی مهم و استراتژیک دیگر را تولید کنند.

۲ برابر شدن تعداد متخصصان در شهرستان‌‍‌ها

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه بیمارستان‌های شهرستان‌ها وضعیت مناسب از نظر بهداشتی و وجود متخصص ندارند و این موجب ایجاد گلایه در بین اهالی شده است، گفت: شما می‌توانید با مراجعه به معاونت درمان لیست پزشکان متخصص در زمان قبل از این دولت و بعد از این دولت را بگیرید و شاهد این باشید که تعداد متخصصان بیش از دو برابر افزایش یافته است.

نقی‌پور گفت: پزشکان متخصص داریم حضور متخصصان زیاد شده است ولی ایده آل نیست اما یکی از دلایل این گلایه‌ها هم این است که مردم می‌خواهند تا تعداد پزشکانی که در بیمارستان‌های بزرگی مثل امام رضا (ع) و مردانی آذر تبریز است در بیمارستان‌های آنها باشد.

انتهای پیام/