به شدت با زیرمیزی گرفتن برخورد کرده‌ام
به شدت با زیرمیزی گرفتن برخورد کرده‌ام
نقی پور گفت: پزشکانی که به دلیل دریافت رشوه توبیخ شده‌اند هر روز پیش استاندار و حتی تهران می‌روند که فلانی را عوض کنید و تهدید به برکناری می‌کنند، من تعلق خاطری به این صندلی ندارم و عمر ما هم در این دنیا دو روزه است.

به گزارش شمس، بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هر سال ستاد اجراییِ سفرهای نوروزی داریم که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل اهمیت وظایف در این ستاد حضور دارد که کار ما از ۲۴ اسفند آغاز شده و طی این دو روز ۸۱۰ مورد ماموریت اورژانس پیش درمانی و ۹ هزار نفر مراجعه بیمارستانی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در بازرسی از اماکن عمومی و مواد غذایی، ۳۰۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص حضور پزشکان در ایام نوروز در مراکر درمانی گفت: میانگین حضور پزشکان ما در روزهای عید در مراکز درمانی بالاتر از میانگین کشوری بوده است و امسال هم تلاش داریم که کادر درملن بیشتر از سال گذشته در مراکز درمانی باشند.

وی ادامه داد: بیمارستان هزار تخت خوابی ما از حالت صفر و یک درآمد و فازبندی شده است که در فاز اول با ۴۵۰ تخت خواب در حال ساخت است و امیدواریم تا دو سال دیگر فاز اول کاملا تمام شود.

نقی پور با بیان اینکه مرکز جامع سرطان تبریز رشد ۸۵ درصدی دارد، عنوان کرد: برای تکمیل این مرکز وام توسعه اسلامی درخواست کرده‌ایم که بازپرداخت بخشی از آن هم به عهده دولت خواهد بود تا سریعتر این مرکز به بهره برداری برسد.

وی درباره میزان اهدای عضو در سال جاری گفت: امسال ۳۲ مرگ مغزی داشته‌ایم که ۴۹ کلیه، ۵ قلب، ۵۹ مغز استخوان و یک پانکراس اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص پویش غربالگری فشار خون و دیابت توضیح داد: با کمک شما اصحاب رسانه در تعداد افراد غربال شده رتبه دوم و در بین کلانشهرها رتبه اول کشور را داشتیم که خوشبختانه غربالگری ۷۶ درصد افراد واجد شرایط در استان محقق شد.

وی درباره زیرمیزی پزشکان و دریافت سکه و دلار برای عمل گفت: بیشترین برخورد را با پزشکان متخلفی داشتیم که رابطه مالی با بیماران داشتند و حتی از مدیر گروهی برکنار کردم اما برای حفظ آبروی افراد اسامی را اعلام نکردیم. برخی از این افراد به سراغ نمایندگان رفته‌اند که نقی پور نخبگان پزشکی را فراری می‌دهد در حالیکه می‌دانند که دلیل برخورد با آنها دریافت رشوه بوده است.

نقی پور ادامه داد: پزشکانی که به دلیل دریافت رشوه توبیخ شده‌اند هر روز پیش استاندار و حتی تهران می‌روند که فلانی را عوض کنید و تهدید به برکناری می‌کنند، من تعلق خاطری به این صندلی ندارم و عمر ما هم در این دنیا دو روزه است و بنا نیست که با این تهدیدها از حق مردم بگذریم.

وی در پایان یادآور شد: حتی برخی از این پزشکان نزد برخی مدیران رفته‌اند که چرا در تهران با زیرمیزی پزشکان برخورد نمی‌شود و فقط در آذربایجان‌شرقی اینچنین سختگیری می‌شود؟ این اتفاقاتی که در حال حاضر رخ داده است، متاسفانه بعد از انتخابات شدت یافته وشاید برخی انتظار داشتند علوم پزشکی تبریز حمایتی از فردی خاص داشتند.