یکی از علل از هم پاشیده شدن خانواده‌ها عدم رعایت حجاب و عفاف است
یکی از علل از هم پاشیده شدن خانواده‌ها عدم رعایت حجاب و عفاف است
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نستوهی در جلسه شورای امر به معروف دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت توجه ویژه به مسئله عفاف و حجاب در ادارات تاکید کرد.

به گزارش شمس، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی و اعضای این شورا در اتاق جلسات دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نستوهی در ابتدای این حلسه گفت؛ امر به معروف و نهی از منکر جزو مهمترین واجبات الهی است که آیات متعدد قرآن کریم و احادیث معتبر از امامان معصوم(ع) نسبت به آن تأکید داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ستاد باید به تمامی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر ورود کند، گفت: ستاد باید زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر مردم فراهم کند تا مردم راحت و آسان تر به واجب شرعی امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از رئیس شورا که نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر در این اداره اهتمام ویژه داشته است بر ضرورت توجه ویژه به مسئله عفاف و حجاب در ادارات پرداخت و این مسئله را به عنوان رویکرد جدید ستاد امر به معروف طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد .

وی به موضوع عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و درمانی اشاره و تصریح کرد: مجریان این بخش در سطح دستگاه‌ها باید عامل به قوانین مرتبط در این زمینه بویژه مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باشند

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی در استان و همچنین شناخت معروف و منکر در ادارات استان پرداخت و خواستار اجرای هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی استان شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را واجبی همگانی و وظیفه‌ای بر دوش همه آحاد ملت عنوان و تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم تنها گروهی خاص در جامعه نسبت به این موضوع اقدامات داشته باشند.

انتهای پیام /