گفتمان مقاومت رمز آزادی قدس شریف
گفتمان مقاومت رمز آزادی قدس شریف
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در تبریز گفتمان مقاومت را کلید و رمز پیروزی برای آزادی قدس شریف دانست.

به گزارش شمس، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در اجلاسیه نهایی شهدای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در طول تاریخ هر ملتی را به واسطه بزرگان، عالمان و قهرمانان آن می‌شناسند، گفت: تبریز خود به تنهایی یک تاریخ و نمادی از تمدن ایرانی  و اسلامی است.

وی با اشاره به دوران دانشجویی خود، ادامه داد: من در سال‌های ۱۳۵۰ الی ۱۳۵۴ در دانشگاه تبریز بین مردم مومن و انقلابی تبریزی زندگی کرده درس شجاعت، ایمان و صبر و استقامت از آنها فرا گرفتم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره گرامیداشت یاد ده هزار شهید استان، اظهار داشت: فلسفه برگزاری این گونه یادواره‌ها این است که بتوانیم نسل حاضر و آینده به ویژه جوانان و دانشجویان را با اندیشه و تفکر، اخلاق و عملکرد شهدا آشنا سازیم.

صفوی متذکر شد: مراحل صعود و رسیدن به قله‌های سعادت و پیشرفت مادی و معنوی، زمانی حاصل می شود که یک ملت از شاخصه هایی برخوردار باشد که اولین و مهم‌ترین آن وجود رهبران خردمند، شجاع و عادل است که با در دست داشتن قدرت یک نظام را به سمت تعالی و افزایش سعادت، ثروت و عدالت رهنمون شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی افزود: دومین شاخصه‌ی پیشرفت این است که مدیرانی کارآمد، لایق و با تدبیر تربیت شوند که ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی و آمایش سرزمینی و عدالت اجتماعی را در یک کشور ساماندهی کنند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اذعان داشت: وجود جوانان مومن و شجاع، همراه با روحیه‌ی جهادی و خلاق که پیشران یک ملت باشند، سومین شاخصه است که بتوانند در صورت بروز جنگ و یا تهدید به آن دشمن را شکست دهند.

صفوی اذعان کرد: شاخصه چهارم پیشرفت وجود ظرفیت فرهنگی، روحیه مقاومت و انسجام ملی همه اقوام یک کشور برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با انواع تهدیدات از جمله جنگ‌های ترکیبی و شناختی برای رسیدن به فلاح و عزت بین المللی است.

وی با اشاره به پنجمین شاخصه بیان داشت: همکاری و هم افزایی همه ملت و کارگزاران حکومت و نیروهای نظامی با یکدیگر برای پیشرفت همه جانبه ملت و دسترسی به اهداف و آرمان های بزرگ آن ملت و حکومت یک شاخص محسوب می‌شود.

دستیار فرمانده معظم کل قوا در رابطه با گفتمان‌های موجود در ایران از گذشته‌های دور، متذکر شد: گفتمان سازش و کنار آمدن با قدرت‌های غربی گفتمانی است که از دوران قاجار و پهلوی توسط برخی از روشنفکرانی بیان می‌شد که معتقد بودند ما از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس متذکر شد: التقاطی گفتمان دیگری است که توسط برخی از روشنفکران ملی مذهبی در بین ملت به ویژه دانشگاهیان ترویج داده می‌شد.

وی در رابطه با گفتمان التقاطی تشریح کرد: مفهوم این گفتمان آن است که برخی از سیاستمداران ایران و دیگر کشورهای منطقه معتقد بودند غربی‌ها از صنعت، کشاورزی، علوم پزشکی، ثروت و فناوری بالاتری برخوردارند و ما نیز باید صنایع مونتاژ و علوم و فنون مختلف را از آنها به عاریت بگیریم و با فرهنگ ملی خودمان ترکیب کنیم تا بتوانیم کشور و ملت را به پیشرفت برسانیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا متذکر شد: گفتمان دیگری نیز در ایران معاصر به رهبری امام خمینی (ره) بروز و ظهور پیدا کرد که آن را با عنوان گفتمان انقلابی یا مقاومت می‌شناسیم.

این مقام مسئول فرهنگ جهاد و مقاومت را فرهنگ آزادیخواهی، استقلال طلبی و عدالت خواهی دانست و تصریح کرد: این گفتمان مبتنی بر فرهنگ معنویت و عقلانیت و کارآمدی، مردمداری و مردمیاری و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: گفتمان مقاومت پس از به ثمر رساندن انقلاب اسلامی در ایران اکنون در دیگر ملل‌ همچون فلسطین، سوریه، عراق، یمن و افعانستان سرلوحه‌ی عمل قرار گرفته است.

وی با تاکید به شکل گیری گروه‌های مقاومت، ادامه داد: جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا غرب آسیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی و آموزه‌های شهدای ایران قدرت گرفت یعنی فلسفه شهادت و آرمان شهدای دفاع مقدس، جبهه مقاومت را تشکیل داد و محصول و کارکرد جبهه مقاومت شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ٣٣ روزه ، ٥٥ روزه و طوفان الاقصی را محصول جبهه مقاومت دانسته و اذعان کرد: پیروزی انصارالله یمن و بیرون کردن متجاوزین به سرزمین یمن نیز محصول جبهه مقاومت بوده است.

وی ادامه داد: مقاومت ملت و دولت های عراق و سوریه باعث شکست داعش، این مزدوران امریکایی و صهیونیستی شد، مقاومت ملت افغانستان باعث شکست امریکا در افغانستان و فرار ذلت بار انها شد. باعث شکست امریکا در طرح های سرنگونی دولت سوریه شد.

صفوی با اشاره به کاهش نیروهای نظامی امریکا در غرب آسیا تأکید کرد: آنچه باعث کاهش نیروهای امریکایی در عراق و سوریه شده، همین گروههای مقاومت مردمی در عراق و سوریه هستند و به فضل الهی سرنوشت فرار از افغانستان، سرنوشت آینده امریکایی ها یعنی فرار از سوریه و عراق خواهد شد.

وی تأکید کرد: گفتمان مقاومت در جهان اسلام کلید رمز وحدت مسلمین برای آزادی قدس شریف است.

 

+ کنگره ده هزار شهید استان آذربایجان شرقی,