جنگ تحمیلی باعث شد به دنبال تقویت توان نظامی برویم
جنگ تحمیلی باعث شد به دنبال تقویت توان نظامی برویم
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: عبرت بزرگ این جنگ، نیروهای بزرگ امنیتی را بر این داشت تا با تقویت توان نظامی از بروز جنگ های جدید پیشگیری کنند که در این راستا تدبیر مقام معظم رهبری فراموش نشدنی است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان‌شزقی اظهار داشت: ما باید پیام‌های دوران دفاع مقدس را به مردم تبیین کنیم؛ علاوه بر نقش بنیادین امداد الهی در پیروزی دفاع مقدس، نقش آفرینی مردم یکی از اصولی‌ترین عوامل پیروزیِ ما در دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: جانبازان دفاع مقدس و خانواده شهدا اسوه‌هایی هست که برای حفظ کشور سلامتی و جان خود را فدا کردند. نیروهای مسلح برای دفاع از وطن جنگیدند و همه آنها در چشم مسئولان و مردم، ایثارگران جمهوری اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: دفاع مقدس نشان داد اگر مردم و مسئولان یک دل و یک صدا باشند می‌توان با دست خالی بر دشمن غلبه کرد. اگر در میان فرماندهان دفاع مقدس اختلاف نظرهای اساسی بود، حماسه‌های بزرگی چون آزادی خرمشهر رخ نمی‌داد.

وی با اشاره به سابقه جنگ‌های چند صدسال اخیر گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر جنگی که رخ داده بود یا بخشی از خاک از دست رفته بود و یا با اشغال مواجه شده بود اما در جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک کشور از دست نرفت و این مربوط به اندیشه مردم و مسئولان نسبت به حفظ خاک وطن است.

حجت الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: عبرت بزرگ این جنگ، نیروهای بزرگ امنیتی را بر این داشت تا با تقویت توان نظامی از بروز جنگ های جدید پیشگیری کنند که در این راستا تدبیر مقام معظم رهبری فراموش نشدنی است.