گره گشایی عملیاتی – عمرانی تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان
گره گشایی عملیاتی – عمرانی تقاطع غیر همسطح خلعت پوشان
سال ها تلاش و پیگیری مداوم به نتیجه رسید و شریان اصلی ارتباطی شهرک خاوران به جریان افتاد.

به گزارش شمس، محمد حسین زاده شهردار منطقه ۹ با اعلام این خبر گفت : یکی از دغدغه های اصلی شهرداری منطقه ۹ ، همواره ایجاد و تکمیل شریان های مهم ارتباطی شهرک خاوران با پیرامون خود  و نیز راه های ارتباطی با هسته ی اصلی تبریز می باشد .

وی افزود : آنچه به دنبال آن هستیم ، تکمیل و راه اندازی بهینه و مناسب بزرگترین پروژه ی عمرانی ، ترافیکی این منطقه طی روزهای آتی است که بی شک مردم قدرشناس شاهد افتتاح و راه اندازی آن خواهند بود .

حسین زاده اظهار داشت: در این راستا پروژه مهم خلعت پوشان  در روزهای اخیر وارد فاز جدید خود شده که با شتاب گیری و تسریع در اجرا و فرایند ساخت و پیشرفت آن ، بیش از گذشته ملموس خواهد بود .

شهردار منطقه۹ با اشاره به وجود موانع مختلفی در مسیر رشد و توسعه ی این پل افزود :  فرایند احداث تقاطع خلعت پوشان بدلیل وجود برخی موانع فراسازمانی و حقوقی از جمله تأخیر در جابجایی لوله های آب شرب جنوب شرق تبریز و همچنین عدم اجرای تفاهم نامه این منطقه با دانشگاه تبریزدرخصوص مسیرگشایی بلوار ۶۵ متری خاوران، دچار رکود شده بود که با تلاش و پیگیریهای شبانه شاهد رفع برخی از این موانع هستیم .

ایشان با اشاره به از سرگیری عملیات احداث این پروژه تصریح کرد : عملیات احداث و تکمیل پل خلعت پوشان ، با همت و جدیتی مضاعف آغاز شده و با اتمام این تقاطع ، کریدور شمال – جنوب شهرک خاوران ، با اتصال اتوبان پیامبر اعظم (ص) به میدان بسیج تکمیل و نام آن بر لیست پروژه های شاخص شهرداری منطقه ۹ افزوده خواهد شد.

دکترحسین زاده در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته گفت : در حال حاضر با مساعدت و همکاری اداره آب و فاضلاب تبریز، عملیات انتقال و جابجایی اصولی و فنی تأسیسات آبی شامل لوله های آب شرب ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیمتری به طول ۲۸۸ متر بر روی سازه تعبیه شده در رفوژ وسط پل خلعت پوشان در حال اجرا می باشد و این عملیات جابجایی تا پایان آذرماه به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اهمیت پل خلعت پوشان و عملیات عمرانی و ترافیکی آن  گفت : این تقاطع غیر همسطح با سازه فلزی بطول دهانه ۱۰۰ متر بدون ستون میانی و به عرض ۵۰ متر به شکل قوسی با دارا بودن ۴ رمپ و ۴ لوپ بوده و با ۵۶ حلقه شمع گذاری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام /