کشف سه قلم شی تاریخی در شهرستان اسکو
کشف سه قلم شی تاریخی در شهرستان اسکو
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از کشف سه قلم شی تاریخی در شهرستان اسکو خبر داد.

به گزارش شمس، سرهنگ محبوب ساسانی امروز سه شنبه با بیان اینکه پیرو اخبار واصله از منابع مردمی، مبنی بر اختفاء اموال تاریخی به قصد خرید و فروش، تحقیقات اولیه و شناسایی دقیق محل این مجرمان در دستور کار قرار گرفت، گفت: با توجه به بررسی هایی انجام گرفته، محل اختفاء اموال در دو آدرس متفاوت در شهرستان های تبریز و اسکو متصور بود، فلذا پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی در هر دو شهرستان بطور همزمان طی یک عملیات مشترک بین عوامل انتظامی شهرستانهای تبریز و اسکو و عوامل یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، یک نفر به عنوان عامل اختفاء اموال تاریخی و فرهنگی در شهرستان اسکو دستگیر شد.

ساسانی افزود: این عملیات مشترک هماهنگ شده در کمترین زمان ممکن صورت گرفت، بطوری که موجب شد سه قلم شی تاریخی، قبل از جابجایی کشف، ضبط و با تهیه صورتجلسه تحویل مراجع قضایی شود.

او در پایان ضمن قدردانی تشکر از عوامل انتظامی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه هم استانی ها درصورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند بصورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۶۲ (مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور) تماس حاصل کنند.