کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي در خدمت زائرين اربعين خواهند بود
کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي در خدمت زائرين اربعين خواهند بود
مواکب مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با ارائه خدمات مختلف در مسیرهای منتهی به کربلای معلی در خدمت زائرین اربعین حسینی خواهند بود.

به گزارش شمس، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) اظهارداشت: کانون‌های فرهنگی هنری استان در تمامی عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی فعال و آثار ارزشمندی از خود به جا گذاشته اند که می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا بهره‌ برد.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری استان همانند سال های گذشته در قالب موکب های خودجوش مردمی در راستای تکریم و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) با خدمات و برنامه های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر در مرزهای داخلی و خارجی منتهی به عتبات عالیات میزبان زائران اربعین خواهند بود.

شفیعی با بیان این‌که ۱۶ موکب از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در حوزه اربعین حسینی فعال خواهند بود، اعلام کرد: از این تعداد ۲ موکب در داخل استان و ۱۴ موکب در مرزهای بین ایران و عراق و همچنین در شهرهای نجف، سامرا و کربلا با اجرای برنامه های مختلف دینی، مذهبی، فرهنگی و هنری، اسکان و پذیرایی فعالیت خواهند داشت.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی افزود: اسکان و پذیرایی محور اصلی خدمات این مواکب بوده و علاوه بر اسکان، اطعام و در وعده های مختلف، ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی با بهره مندی از گروه های هنری مسجدی از مهمترین اهداف مواکب ستاد فهما در اربعین حسینی است. وی با اشاره به انسجام‌بخشی و هماهنگی مواکب اربعین حسینی در ستاد فهما استان ادامه داد: تعدادی از مواکب نیز در حوزه بهداشت و سلامت با برپایی بیمارستان صحرایی و ارائه خدمات درمانی و دارویی به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

شفیعی با اشاره به حضور نخستین کانون فرهنگی هنری دهه هشتادی کشور در میان مواکب اربعین اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری «رهپویان یاس» با راه‌اندازی موکب خیمه القرآن الکریم در عمود ۷۲۲ و با حضور ۱۱۴ نفر از دختران دهه هشتادی خدمات تخصصی به زائران اربعین به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان خواهند داشت. وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی همچون اجرای سرود، توزیع نوشت افزارها، پخش انیمیشین، تولید محتوای چندرسانه‌ای، برپایی ایستگاه نقاشی، توزیع محصولات فرهنگی و کتابخوانی، اهدای روسروی و چادر، پاسخ به شبهات دینی و فعالیت‌های ترویجی با مشارکت دختران نوجوان از جمله برنامه‌های این موکب خواهد بود.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان اظهارداشت: تعدادی از کانونهای فرهنگی هنری شهری و روستایی استان نیز با مشارکت سیار نهادها ازجمله پایگاه های مقاومت بسیج اقدام به برپایی موکب با نام شهر یا روستای خود کرده و خدمات‌رسانی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را برعهده خواهند داشت. گفتنی است، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان های منطقه شمال‌غرب کشور نیز در برپایی قرارگاه امام جعفر صادق(ع) در مرز تمرچین (شهرستان پیرانشهر) آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام/