فعالیت یک هزار و ۴۳۰ کانون فرهنگی‌هنری مساجد در آذربایجان‌شرقی
فعالیت یک هزار و ۴۳۰ کانون فرهنگی‌هنری مساجد در آذربایجان‌شرقی
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی از فعالیت یک هزار و ۴۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش شمس، مرتضی شفیعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مخاطبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، آماده هرگونه همکاری مشترک با ادارات مختلف هستیم، چون که معتقدیم هم افزایی و همکاری مشترک می‌تواند منجر به افزایش ضریب بهره مندی مخاطبان از خدمات شود.

وی افزود: مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی یکی دیگر از مؤلفه‌های لازم برای تحقق نهضت بازگشت به مساجد است که در این خصوص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در چهارچوب‌های قانونی و اختیارات خود از هرگونه فعالیتی که با رویکرد مردمی توأم با خلاقیت و نوآوری برگزار شود، حمایت می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همچنین از وجود بیش از ۶۵۰ باب کتابخانه باز و کتابخانه مخزن دار و دارای قرائت خانه در مساجد آذربایجان شرقی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: این طرح با هدف خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های مساجد و جایگزین سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبین اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی همچنین از فعالیت ۴۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی شهرستان اهر خبر داد.

شفیعی گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی، در قالب طرح ۲۰۲۰، اجرای برنامه‌های فرهنگی از اولویت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در محلات کم برخوردار می‌باشد که در شهرستان اهر نیز در هشت محله کم برخوردار اجرا می‌شود.

انتهای پیام/