پیگیر آسفالت کامل اتوبان پاسداران خواهم شد/ایجاد شب بازار اقدام مثبت شهرداری برای ساماندهی دستفروشان
پیگیر آسفالت کامل اتوبان پاسداران خواهم شد/ایجاد شب بازار اقدام مثبت شهرداری برای ساماندهی دستفروشان
بابایی اقدم گفت: بخش عمده آسفالت‌ریزی اتوبان پاسداران انجام شده و پیگیر باقیمانده وضعیت آن خواهیم بود.

فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص نیمه کاره ماندن آسفالت اتوبان پاسداران و مشکلات به وجود آمده اظهار داشت: عمده قسمت اتوبان پاسداران در دو ساله اول آقای نجفی انجام شد و بعد از آن پیگیری صورت نگرفت اما تنها یک بخش کوچک ضلع شمالی آسفالت‌ریزی نشده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از اتوبان که دچار مشکل بود آسفالت‌ریزی شده اما در کمیسیون عمران نیز پیگیر خواهیم بود تا کار این آسفالت‌ریزی که سالها پیش شروع شده به اتمام برسد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تبریز تشریح کرد: پروژه‌های اینچنینی بار مالی سنگین دارند؛ اخیرا در خیابان ۴۲ متری بعد از آسفالت‌تراشی متوجه زیرسازی خیابان با نخاله شدیم و شهرداری مجبور شد که حفاری عمیق‌تری برای زیرسازی انجام دهد که هزینه‌های سنگینی دارد و این اتفاق در اتوبان پاسداران نیز رخ داد و در برخی محل‌ها حتی حفاری تا ۹ متر نیز رسید!

وی در بخش دیگری در خصوص وضعیت ساماندهی دستفروشان تبریز گفت: کاری که شهرداری اخیرا انجام داده قدم بسیار خوبی است؛ دستفروشی یک کار غیر رسمی است و در تما دنیا متداول است اما به صورت شبانه روزی بلکه حتی در کشورهای پیشرفته نیز تحت عنوان شب بازار دستفروشان فعالیت می‌کنند.

بابایی‌اقدم افزود: شهرداری در سالهای گذشته کارهای موضعی انجام داد اما اثری نداشت و اقدام اخیر شهرداری برای احداث شب بازارها مناسب است زیرا حضور دستفروشان و هرج و مرج در مرکز شهر در طول روز چهره شهر را در طول روز بد جلوه می‌دهد و حتی برای تردد نیز دشوار است.

وی عنوان کرد: در کنار آن نمی‌توان دستفروشی را که طی سالهای گذشته منبع درآمدی برای افراد شده جمع آوری کرد و ایجاد شب بازار بهترین راه برای ساماندهی دستفروشان است.

عضو شورای شهر تبریز با پیشنهاد ایجاد بازارچه‌های منطقه‌ای تصریح کرد: بافت جمعیت مرکز شهر که دستفروشان در آن حضور دارند چندان زیاد نیست و بیشتر خریداران اجناس دستفروشان ساکن مناطق حاشیه‌ای و ضعیف هستند و به همین دلیل فکر می‌کنم اگر مناطق مختلف شهرداری برای دستفروشان مکانی اختصاص دهد؛ ساماندهی بهتر صورت می‌گیرد.