پناهگاه حیوانات تبریز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پناهگاه حیوانات تبریز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از جمع آوری یک هزار قلاده سگ بدون صاحب در این شهر خبر داد و گفت: مرکز نگهداری و پناهگاه حیوانات تبریز با ۳۶۵ مترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی با ۶۱.۵ میلیارد تومان در دست اجرا است.

به گزارش شمس، حبیبه هراتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۵۰۰ قلاده عقیم سازی شده و ۲۸۰ قلاده نیز برای رهاسازی در محل های مجاز آماده شده‌اند، افزود: این طرح به طور رسمی از ۲۹ مردادماه امسال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: منطقه ۵ شهرداری تبریز با ۱۷۰ مورد زنده گیری و پس از آن مناطق ۶،۷ و ۲ شهرداری بیشترین تعداد جمع آوری و زنده گیری سگ‌های بدون صاحب را داشته اند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مراحل زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب شهری با استفاده از داروهای بیهوشی و امکانات لازم در تمام مناطق دهگانه شهرداری تبریز انجام می‌ شود.

هراتی افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب که از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده، محلی به مساحت پنج هکتار واقع در اسپیران با تائید ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان برای رهاسازی سگ‌های جمع آوری شده پیش بینی شده است.

وی گفت: مجموعه پناهگاه حیوانات تبریز که در حال ساخت است، شامل بخش های مختلفی همچون اتاق های جراحی و پزشکی، کلینیک و اداری بوده که ۱.۵ میلیارد تومان نیز برای سیستم برق رسانی و حصارکشی آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر تکمیل پناهگاه نگهداری حیوانات شهری هستیم، گفت: سگ‌های بدون صاحب تبریز پس از زنده گیری توسط شهرداری با مشارکت اداره کل دامپزشکی تبریز عقیم سازی شده و علیه بیماری هاری واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام /