ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی جزو محورهای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی باشد
ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی جزو محورهای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی باشد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش ولایت و رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و تهدیدها در همه حوزه‌ها، گفت: پرداختن به جریان ولایت مداری در بین آحاد مردم و تبیین جایگاه و نقش ولایت به عنوان لنگرگاه امن و ایمن انقلاب اسلامی باید جزو محورهای کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان باشد.

به گزارش شمس، عابدین خرّم صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی، دشمن ستیزی و دشمن شناسی را دو اصل اساسی تمام اقدامات فرهنگی عنوان کرد و از دست اندرکاران این کنگره خواست تا این مسئله مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به تاکیدهای مستمر مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری، گفت: راهبرد اساسی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، فراگیری و اثرگذاری آن در میان اقشار مختلف مردم بخصوص طیف جوان باشد تا در نهایت بتواند به هدف غایی خود نائل آید.

رئیس ستاد اجرایی کنگره سرداران و ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم، گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم، ظرفیت بسیار خوبی برای گفتمان سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و باید برنامه‌ریزی شود تا یاد و خاطره شهدا زینت بخش محافل عزاداری باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تهیه محتوای غنی برای کنگره، خاطرنشان کرد: تمام کمیته ها نگاه محتوامحور در جهت تعمیم گفتمان و جریان سازی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف مردم داشته باشند.

وی همچنین بر خیزش همه جانبه اصحاب فکر، هنر فرهنگ و رسانه و استفاده از توانمندی افراد دغدغه مند و باانگیزه، برگزاری یادواره های شهدا در سطح محلات، اجرای پروژه های محرومیت زدایی در مناطق محروم، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان و تهیه و تولید هنرمندانه محتوای رسانه‌ای به‌عنوان اقدامات موثر و اثرگذار درخصوص برگزاری این کنگره تاکید کرد.

انتهای پیام/