وزارت فرهنگ و ارشاد به وظیفه خود نسبت به مردم شهر جدید سهند عمل کند
وزارت فرهنگ و ارشاد به وظیفه خود نسبت به مردم شهر جدید سهند عمل کند
امام جمعه شهر جدید سهند گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد به وظیفه خود نسبت به مردم شهر جدید سهند عمل کند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام محمد منیب‌راد، امام جمعه شهر جدید سهند صبح امروز در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند( بزرگترین کتابخانه استاندارد آذربایجان‌شرقی) اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه فرهنگی هر کشور کتابخانه، انس با کتاب آن جمعیت است.

وی با بیان اینکه لزوما هر کتابی خوب نیست، گفت: ما باید همه را به کتابخوانی دعوت کنیم، ولی گاها بعضی کتاب‌ها مسموم هستند و نباید اجازه دهیم کتاب‌های مسموم در اختیار مردم قرار گیرد چراکه این به مثابه یک غذای مسموم است و اثرات همان غذا را برای انسان خواهد داشت.

امام جمعه شهر جدید سهند خاطرنشان کرد: قبل از کتابخوانی باید نویسنده آن کتاب را بشناسند؛ لازمه و وظیفه حاکمیت پرهیز از ترویج کتاب‌های مسموم است.

منیب‌راد گفت: رهبر معظم انقلاب مدام بر کتاب و کتابخوانی تاکید دارند و همیشه تکرار بر این دارند که کتاب در سبد کالای مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: ارزان بودن کتاب یکی از مهم‌ترین موضوع برای این منظور است تا کتاب در سبد زندگی مردم قرار گیرد.

امام جمعه شهر جدید سهند خاطرنشان کرد: هیچ اثری از وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر جدید سهند تا به امروز نبود که الحمدالله بعد مدت‌ها این کتابخانه افتتاح شد.

وی ادامه داد: این شهر ۱۸۶ هزار جمعیت دارد و زمینه رشد معنوی در این شهر وجود دارد و باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گسترش فرهنگ و معنویت در این شهر به ما کمک کنند.

منیب‌راد متذکر شد: در شهری مثل سهند، ۷۰ هزار نفر در نماز عید فطر شرکت کردند که شاید خیلی از آنها هم از نظر پوشش مناسب نبودند ولی ارق ملی و معنوی دیرینه در وجودشان دارند.

پایان پیام/