وجود ۱۰۱ محله کم برخوردار شهری در آذربایجان‌شرقی
وجود ۱۰۱ محله کم برخوردار شهری در آذربایجان‌شرقی
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته تعداد ۲۰۲۰ محله کم برخوردار شهری در کشور شناسایی شده که ۱۰۱ محله آن مربوط به تبریز و سایر شهرهای آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش شمس، تراب محمدی ظهر روز دوشنبه، ۲۲ خردادماه در نمایشگاه حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور که برپایی میز خدمت قریب به ۴۰ دستگاه خدمت رسان در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این طرح توانمندسازی در مناطق کم برخوردار کشور اجرا می‌شود که انواع آسیب‌های اجتماعی در این مناطق وجود داشته و لازم است تا ساکنان آن‌ها از لحاظ مسکن، آموزش، مهارت محوری، بیمه پزشکی و بسیاری موارد دیگر توانمند شوند تا عدالت برقرار شود.

وی با بیان این‌که توانمندی محلات کم برخوردار از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، افزود: اگر ما در این زمینه به صورت جهادی و انقلابی کار نکنیم قطعا به سرانجام نخواهیم رسید. باید برنامه ریزی داشته باشیم تا ظرف ۱۰ سال آینده مناطق حاشیه نشین شهرها برچیده شوند، هرچند بخشی از تحقق این امر به توانمندسازی روستاها بازمی‌گردد.

محمدی تاکید کرد: اگر روستاها دارای امکانات در حد مناطق شهری باشند، حاشیه نشینی در شهرها کاهش خواهد یافت.

وی گفت: طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری برای مناطق محروم در کشور برنامه ریزی می‌شود ولی به سرانجام نمی‌رسند اما این بار امیدواریم که دست در دست هم بدهیم و بتوانیم این مناطق حاشیه را از نعمت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده، بهره مند سازیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که مهمترین مشکل استان در بحث محلات حاشیه نشین، سنددار کردن زمین‌ها است، افزود: اگر این زمین‌ها سنددار شوند، افراد می‌توانند ساختمان‌هایی اصولی و مطابق با استانداردهای نظام مهندسی احداث کنند و یا به صورت تجمیع شده، از سوی دولت برای آن‌ها خانه‌های امنی ساخته شود.

وی با اشاره به این‌که شهر تبریز و به خصوص منطقه حاشیه نشین شهر بر روی گسل واقع شده است، تاکید کرد: فراهم کردن سرپناه مردم این مناطق به خصوص نسبت به وقوع زلزله بایستی در اولویت قرار گرفته و استانداردسازی شود.

انتهای پیام/