واکنش سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی به نابسامانی در بازار رب
واکنش سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی به نابسامانی در بازار رب
 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در واکنش به نابسامانی در بازار رب گوجه فرنگی و افزایش قیمت غیرمنطقی آن گفت: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر قیمت رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی با قوطی آسان بازشو حدود ۱۶۵ هزار ریال است.

به گزارش شمس، اسماعیل عطاپور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر عدم نظارت بر قیمت رب گوجه فرنگی افزود: این نرخ در حضور نمایندگان واحدهای تولیدی این صنعت و انجمن صنایع کنسرو ایران اتخاذ شده و از ابتدای مرداد سال جاری لازم الاجرا بوده است.

وی با اشاره به اینکه این نرخ در سامانه ۱۲۴ نیز بارگذاری شده است، اظهار داشت: تولید رب گوجه فرنگی منحصر به قوطی فلزی ۸۰۰ گرمی نیست و این محصول دارای تنوع تولید با احجام مختلف است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: این سازمان نسبت به آنالیز دقیق قیمت کالاهای تولیدی اقدام می کند و نتایج آن به کمیسیون تنظیم بازار استان و سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام می شود.

عطاپور، ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان تنها مرجع رسمی و صلاحیتدار تعیین قیمت کالا و خدمات اعم از تولید داخل و وارداتی در کشور هستند.

وی یادآوری کرد: بر اساس بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت، واحدهای تولید کننده رب گوجه فرنگی استان نیز نسبت به رعایت سقف قیمت تعیین شده اقدام کرده اند.

عطاپور، افزود: در اغلب موارد موضوع غیرمعقول بودن قیمت ها، دلالتی بر گرانفروشی ندارد و علاوه بر ماده اولیه سایر عوامل تولید نیز بر قیمت تمام شده کالا اثر دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی در حالی از لازم الاجرا بودن نرخ اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای رب گوجه فرنگی در بازار از ابتدای مرداد ماه امسال سخن می گوید که این معاوت با گذشت بیش از ۲ ماه از آن تاریخ، تاکنون هیچ گزارشی از اقدامات صورت گرفته احتمالی با متخلفان در این زمینه ارایه نکرده است.

در حالی که این معاونت از منابع اصلی خبری رسانه ها برای انعکاس مشکلات بازار از یک سو و انتقال اخبار امیدآفرین از اقدامات آن برای برخورد با متخلفان از سوی دیگر می باشد، فعالان رسانه ای استان از دشواری ارتباط گیری با این بخش به شدت گله مندند.