هجوم رانندگان برای نصب مخزن CNG / سوخت جایگزین برای اقشار کم درآمد دست نیافتنی شد!
هجوم رانندگان برای نصب مخزن CNG / سوخت جایگزین برای اقشار کم درآمد دست نیافتنی شد!
آنانکه با خودرویی مدل پایین روزگار سپری می‌کنند، از پس هزینه‌های بنزین بر نمی‌آیند و 3 میلیون نیز پول ندارند تا صرف نصب مخزن CNG کنند.

به گزارش خبرنگار شمس، اگرچه اجرای طرحج سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن بازار برخی مشاغل را حسابی راکد کرده اما به کسب و کار عده‌ای نیز رونق بخشیده است.

این روزها مراکز نصب CNG متشریان بیشتری پیش روی خود می‌بینند و افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ بنزین آزاد موجب شده تا بسیاری از رانندگان به فکر سوخت جایگزین بیفتند و از این طریق هزینه‌های سرسام‌آور مصرف بنزین را کاهش دهند.

اما همین سوخت CNG نیز علی‌رغم مابه‌التفاوت قیمت باصرفه نسبت به بنزین، برای قشر کم درآمد جامعه دست نیافتنی شده است. با اینکه وزیر صنعت قولِ عدم افزایش قیمت سایر کالاها را داده اما بررسی‌های میدانی و پرس‌وجو از مراکز نصب CNG نشان می‌‌دهد قیمت قطعات، کپسول گاز و حتی دستمزد نصاب تا حد زیادی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

فی‌الواقع هزینه نصب مخزن CNG روی خودروها در ظرفیت‌های مختلف در قیاس با روزهایی که بنزین را لیتری هزار تومان می‌زدند تا ۸۰ درصد افزایش یافته و دستِ افراد کم درآمد را از سوخت جایگزین کوتاه کرده است.

مسلماً این افزایش هزینه در سایه‌ی عدم نظارت و برخورد قاطع مسئولین رخ داده و چنانچه آنان در سایر بازارها نیز همچنین عملکردی داشته باشند، امیدها به وعده‌های مسئولین رنگ می‌بازد و مردم را عصبانی‌تر از قبل می‌کند.