حال این روزهای تبریز!
حال این روزهای تبریز!
بیش از چهار روز است که شهروندان تبریزی رنگ‌آبی آسمان این کلانشهر را ندیده اند؛ غلظت آلودگی هوا به حدی است که مدارس غیر حضوری شده و‌ به شهروندان توصیه شده است که در فضاهای آزاد نباشند.

به گزارش شمس، آیا می دانید که سالانه ۳۰ هزار نفر ایرانی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند؛ اگر چه این بار خبری از ریزگردها نیست ولی مسئولان منشا این آلودگی را بین دستگاه های مختلف پاسکاری می کنند.

نیروگاه حرارتی تبریز که برای تولید برق تبریز از مازوت استفاده و روزانه میلیون ها تن آلودگی را وارد آسمان کلانشهر تبریز می کند؛ سهم‌ این آلودگی را در بروز وضعیت فعلی تبریز ناچیز می داند و‌ سهم خودروهای دودزا و آلاینده را بیشتر عنوان می کند.

ارگان هایی هم که مسئولیت نظارت و برخورد با تردد چنین خودروهایی در سطح شهر را دارند نیز نسبت به این امر بی توجه شده اند و همه دست در دست هم داده اند تا شهروندان تبریزی حجم بسیار بالایی از آلودگی را وارد ریه های خود کند.

اگرچه می توان راهکارهای متعددی برای رفع معضل پیش آمده عملیاتی کرد ولی گویا مسئولان امر صرفا منتظر باد و باران و برف هستند تا شاید مردم این شهر صنعتی نفسی بکشند.

انتهای پیام/