شمیم پایداری به‌نام مجموعه باغ موزه دفاع مقدس نام‌گذاری شد/ امضای چهار ابرپروژه در حوزه دفاع مقدس
شمیم پایداری به‌نام مجموعه باغ موزه دفاع مقدس نام‌گذاری شد/ امضای چهار ابرپروژه در حوزه دفاع مقدس
امیر دریادار دوم رضا عباسی گفت: همه راهبردها باید منتج به این شود که ببینیم چه تاثیری در ره آورد انقلاب داشته است!

به گزارش شمس، نشست خبری برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس، صبح امروز ۲۷ شهریور در اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

امیر دریادار دوم رضا عباسی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس با شعار ما مقاوم هستیم ابلاغ شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: هدف ما در برنامه های امسال هفته دفاع مقدس این است که چه دستاوردهایی در دوران دفاع مقدس و چه تاثیری در ادامه راه و برای حال داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در سرتاسر کشور با ریاست استانداری و دبیری اداره کل حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جسلات مختلفی برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: امیدوارم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در کودکان و جوانان دستاورد‌های دفاع مقدس را باتوجه به هجمه‌های گوناگون به درستی انجام دهیم.

عباسی با اشاره به راهبرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس توضیح داد: راهبردهای امسال در هفته دفاع مقدس؛ تبیین قدرت دفاعی، وحدت نیروهای مسلح، بسیج نیروی مردمی، فرماندهی الهی ولی فقیه، تبیین نقش حماسی و همه ادیان و مذاهب در مقابله با صهیونیسم، تبیین عقلانیت در دفاع مقدس در پیوند با شرایط حال و محور مقاومت است.

وی تاکید کرد: همه راهبردها باید منتج به این شود که ببینیم چه تاثیری در ره آورد انقلاب داشته است.

امیر دریادار دوم رضا عباسی افزود: باتوجه به شروع چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار است چهل و دو برنامه کلی و در کل استان ۴۲۰۰ برنامه تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: شروع برنامه‌های هفته دفاع مقدس از روز چهارشنبه ۳۰ شهریور خواهد بود، در این هفته مراسم تجلیل بیش از یک میلیون رزمنده در سراسر کشور انجام خواهد شد؛ در این مراسم تکریم و تجلیل در استان قرار است از ۵۰ هزار رزمنده تجلیل شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه ویدئو کنفرانسی با حضور فرماندهی کل قوا در مصلی تبریز همزمان با سراسر کشور و با حضور محدودی از رزمنده‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: روز اول هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه و روز شروع برنامه‌ها خواهد بود، اولین برنامه در میدان آذربایجان با حضور نیروهای مسلح استان بصورت رژه گسترده‌ای اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود: اجرای این برنامه‌ها با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور مردم شهید پرور و انقلابی استان صورت می‌گیرد و بعد از آن در مزار گلزار شهدا برنامه عطر افشانی و ویژه برنامه‌ای انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: روز جمعه با عنوان معنویت، زنان و خانواده خواهد بود؛ ویژه برنامه ای در پایگاه هوایی شهید فکوری برگزار می‌شود.

عباسی سپس به نام گذاری برنامه‌های این هفته اشاره‌ کرد و توضیح داد: روز شنبه بنام جوانان و ولایت مداری، روز یکشنبه شهیدان جانبازان و آزادگان، روز دوشنبه بنام دفاع همه جانبه و پشتیبانی مردمی، روز سه شنبه وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی و در دیگر روز ها برنامه‌هایی بنام‌های مختلف انجام خواهد شد.

وی در رابطه نام پارک شمیم پایداری خبر داد: شمیم پایداری از امروز ۲۷ شهریور رسما بنام مجموعه باغ موزه دفاع مقدس نام گذاری شده است.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: نمایشگاه دستاورد های دفاع مقدس نیز در این مجموعه عصر ۳۱ شهریور افتتاح خواهد شد، شب خاطره دوم مهر ماه در بیت امام جمعه، حضور در فضای مجازی، تولید محتوا در همه عرصه ها جز برنامه های این هفته است.

وی در ادامه به سایر برنامه های این هفته پرداخت و گفت: ویژه برنامه هایی برای امور خانواده، بزرگداشت مدافعین سلامت، خدمات ویزیت رایگان درمانی، طرح بزرگ دیدار با خانواده معظم شهدا با حضور مسئولین استانی، تهیه فیلم های ۷ تا ۱۰ دقیقه ای، تقدیر و پاسداشت مدافعان وطن، اکران فیلم های دفاع مقدس بصورت رایگان در سینما های کشور، برگزاری گردهمایی سنگرسازان بی سنگر و نهایتا برنامه رونمایی از ۶ سردیس فرمانده ارشد استانی رونمایی خواهد شد.

امیر دریادار دوم رضا عباسی اضافه کرد: در این هفته رونمایی از ماکت عملیات بدر، ماکت جنگنده F4، ماکت خلبانان قهرمان سانحه هوایی سال گذشته تبریز در محل سانحه، صد مقاله دانش نامه نظامی استان، ۲۵ جلد کتاب چایی و گویا، تولیدات فضای مجازی، تابلو سنگی زیبا و منحصر به فرد  منقش به تصویر شهید جنگجو رونمایی خواهد شد، آلبوم شهدای روحانیت، آغاز عملیات کار عمرانی موزه در این هفته، ۴ ابر پروژه مجسمه ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان از هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد که در سطح کشور منحصر به فرد است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین قرارداد چهار ابرپروژه با پنج میلیارد اعتبار با چهار هنرمند بسته شده که این پروژه‌ها درنوع خود در دنیا منحصر به فرد هستند.

انتهای پیام/